وضعیت زندگی در کره شمالی

وضعیت زندگی در کره شمالی

همشهری- ظاهرا خیلی از مردم کره شمالی سرشان به زندگی محدودشان گرم کرده اند و اصلا نمیدانند خارج از کره شمالی آسمان چه رنگی است.
قوانین عجیب و غریب:

در کره شمالی مردم اجازه ندارند ماشین داشته باشند !!!؟؟؟؟؟؟؟؟

در کره شمالی ساعت بیدارشدن مردم توسط شیپوری تعیین میشود که در سراسر شهرها و از طریق بلندگو پخش میشود. ساعت خوابیدن آنها هم توسط سیستم خاموش کردن چراغ تعیین می شود. سیستم پخش پارچه ولباس هم توسط دولت کنترل میشود و بیشتر اوقات مردم در خیابان ها دیده میشوند لباس های یک شکل و شیبه هم به تن دارند. این مساله در مدارس هم به صورت جدی دنبال میشود و خلاصه هر بخشی از زندگی مردم در کره شمالی از طریق قوانین خاصی کنترل میشود. البته مردم هم این وضع را پذیرفته اند.
اما از طرف دیگر این قوانین بعضی از شادی های اولیه را هم در زندگی مردم دریغ می کند; مثلا اینکه دوربین به کره شمالی وارد نمی شود و مردم هم نمی توانند آن را تهیه کنند. با وجود این، دولت کره شمالی کمک های زیادی از خارج دریافت می کند و مشخص نیست آنها را به دست مردم یا بین طبقه خاصی پخش می شود.
ادامه نوشته

یوزرنیم و ژسورد رایگان نود 32

برای دریافت یوزرنیم و پسورد رایگان نود 32 به وبلاگ http://nodir.blogsky.com/ بروید

شرایط تحصیل در ترکیه

به طور کلی هزینه تحصیل در ترکیه با توجه به نوع دانشگاه(دولتی-خصوصی) ونوع رشته ی تحصیلی و مقطع تحصیلی و ... متفاوت می باشد. در زیر برای نمونه شهریه ی سالانه ی دو دانشگاه خصوصي و دولتي تركيه در رشته های مختلف به اختصار آمده است.

 

برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب بروید:              

ادامه نوشته

وضعیت زندگی در کوبا

زندگي در كوبا؛هشت دلار در ماه ! 



كوبا تنها چند مايل با ايالات متحده فاصله دارد، اما سبك زندگي در كوبا فرسنگ ها ازسبك زندگي در امريكا دور است .
    تنها 150 كيلومتر آن سوتر در جنوب ، يك شهروند عادي كوبايي درهاوانا 8 دلار در ماه بابت شغل تمام وقت خود در يك فروشگاه دريافت مي كند. در كوبا يك پرس غذا در مك دونالد 3 دلار هزينه دارد. پس چگونه كوبايي ها غذاي خانواده هايشان را تامين مي كنند؟ هزينه سوخت اتومبيل هايشان از كجا مي آيد؟ 
ادامه نوشته

وضعیت زندگی مردم در ایران

به گزارش خبرنگار ايلنا، ارسلان فتحي پور كه در جمع دانشجويان مديريت بازرگاني جهاد دانشگاهي سخن مي‌گفت ضمن بيان مطلب فوق، اظهار داشت: رسيدگي به وضع معيشتي مردم و كاهش فاصله طبقاتي را از اولويت‌هاي ارتقاي كيفيت زندگي است.

وي ادامه داد: اجزاي تشكيل‌دهندهٔ «شاخص كيفيت زندگي بر اين موضوع تأكيد دارند كه اگر چه اقتصاد در بهبود سطح زندگي نقش مؤثر دارد ولي، شرط كافي براي ارتقاي كيفي زندگي محسوب نمي‌شود و شروط ديگري نيز براي ارتقاي اين شاخص، در زندگي افراد لازم است.

         

 

ادامه نوشته

دانلود پاورپونت درس 8 جغرافیا ی سوم راهنمایی

شما می توانید درس هشتم جغرافیای سوم راهنمایی را از لینک زیر دانلود کنید:

تصویری از محیط پاورپونت

برای دانلود به ادامه مطلب بروید:

ادامه نوشته

اخبار سوریه

اخبار سوریه

گروه آواز می‌گوید هیچ‌کس از وحشت‌آفرینی حکومت در امان نیست.

 

یک گروه حقوق بشری فعال در سوریه مدعی است که دست کم ۲۸هزار نفر پس از ربوده شدن به دست سربازان و یا شبه‌نظامیان سوری ناپدید شده‌اند.

گروه "آواز" می‌گوید که اسامی ۱۸هزار نفر از افرادی را که از ۱۸ ماه پیش و آغاز اعتراضات علیه حکومت سوریه مفقود شده‌اند در اختیار دارد و همچنین مطلع است که ۱۰هزار مورد مشابه دیگر نیز به وقوع پیوسته است.

ادامه نوشته

نظریه بازی ، تئوری بازی

پاورپوینت نظریه بازی برای دانلود گذاشته شده است .

 برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود

حيات در كره هاي ديگر

همواره ارتباط با ديگر موجودات ذی شعور يکی از خواسته های بشر بوده است. با شروع عصر فضا و سفرهای فضايی اين سوال مطرح شد که آيا به جز زمين کره ی ديگری در اين عالم قابل سکونت است و يا در آنجا موجودات ذی شعوری به وجود آمده اند؟

در ابتدا نگاه اختر شناسان محدود به منظومه ی شمسی خودمان بود و مسئله ی حيات در مريخ بحث داغ و جنجال بر انگيز شده بود ولی حالا نگاه اختر زيست شناسان به ورای اين منظومه دوخته شده است. برای بررسی حيات در منظومه ها ، ابتدا نگاهی به سياره ی خودمان می اندازيم ، سپس پا را فراتر گذاشته و منظومه های سياره ای ديگر و امکان حيات در آنها را مورد بررسی قرار خواهيم داد. در بخش بعدی هم تحقيقات فعلی و آتی در اين زمينه را ذکر می کنيم.


ادامه نوشته

قرون وسطا به چه دوره ای گفته می شود

 

قرون وسطی یا سده‌های میانه، نام یکی از چهار دوره‌ای است که برای تقسیم‌بندی تاریخ اروپا استفاده می‌شود. این چهار دوره عبارت بودند از دوران کلاسیک باستان، قرون وسطی، عصر نوزائی (رنسانس) و دوران جدید یا مدرن که از ۱۶۰۰ میلادی شروع می‌شود. معمولاً قرون وسطی را از پایان امپراتوری روم در قرن پنجم میلادی تا سقوط قسطنطنیه توسط دولت عثمانی و پایان امپراتوری رم شرقی (یا بیزانس) در ۱۴۵۳در نظر می‌گیرند.

اهمیت قرون وسطی در تاریخ اروپا [ویرایش]

کلیسای وینچستر با معماری گوتیک متعلق به قرون وسطی

 

 

ادامه نوشته

وضعیت زندگی در استرالیا

 

وضعیت زندگی در استرالیا

لطفا توجه داشته باشید که هزینه های زیر تنها و تنها جنبه یک اطلاع رسانی بسیار کلی دارند. برنامه ریزی زندگی آینده خود در استرالیا را بر اساس این هزینه ها و بسیاری از اطلاعات موجود در اینترنت پایه گذاری ننمایید. در مورد دخل و خرج خود به عنوان یک مهاجر تازه وارد در استرالیا حتما و حتما با ما مشورت نمایید. ما تمامی متقاضیان خود را پس از اینکه اجازه ورود به استرالیا را کسب می نمایند تحت یکسری آموزشها و جلسات قرار می دهیم که یکی از موضوعات مهم این جلسات در مورد این می باشد که هر فرد یا خانواده بسته به شرایط فعلی که در ایران دارد و شرایطی که برای زندگی در استرالیا برای خود در نظر گرفته است برای چه میزان هزینه زندگی در استرالیا باید خود را آماده نماید.

بطور کلی هزینه زندگی در استرالیا در شهرهای مختلف متفاوت است. بعنوان مثال سیدنی دارای بالاترین هزینه های زندگی و آدلاید دارای کمترین می باشد. بطور کلی می توانیم هزینه های زندگی در استرالیا را بصورت زیر دسته بندی کنیم:

ادامه نوشته

وضعیت زندگی در فنلاند

 

شرايط تحصيل در فنلاند را بشناسيد
جمهوری فنلاند کشوری در شمال اروپاست كه از شمال با نروژ، از شرق با روسیه و از غرب با سوئد همسایه است. فنلاند سرزمینی است پست، مشتمل بر چندین دریاچه و بیش از ۸۰ درصد کشور پوشیده از جنگل است. به علت نامساعد بودن آب و هوای شمال فنلاند، اکثر مردم در جنوب کشور زندگی میکنند. واحد پول فنلاند يورو و فنلاندی و سوئدی دو زبان رسمی این کشور است.
students ad دانلود کتاب نحوه تحصیل در خارج از ایران
 

ادامه نوشته

وضعیت زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا:

ارقام زیر به صورت تقریبی، برای استانداردهای اولیه زندگی مهاجران نوشته شده‌اند.

هزینه اسکان:

میزان اجاره منزل به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلاً شهر، محله مورد نظر در شهر، موقعیت مکان مورد نظر در دسترسی به امکانات و خدمات عمومی، تعداد اطاق‌ها و امکانات ساختمان.

42-17104278.jpg 

ادامه نوشته

شکسپیر

ویلیام شکسپیر

در اوایل قرن شانزدهم میلادی در دهکده ای نزدیک شهر «استرتفورد» در ایالت واریک انگلستان، زارعی به نام ریچارد شکسپیر زندگی می کرد. یکی از پسران او «جان» در حدود سال 1551 در شهر استرتفورد به شغل پوست فروشی مشغول شد و «ماری آردن» دختر یک کشاورز ثروتمند را به همسری برگزید. ماری در 26 آوریل 1564 پسری به دنیا آورد و نامش را «ویلیام» گذاشت. این کودک به تدریج پسری فعال ، شوخ و شیطان شد ، به مدرسه رفت و زبان لاتین و یونانی را فرا گرفت. ولی به علت کسادی شغل پدرش ناچار شد برای امرار معاش، مدرسه را ترک کند و شغلی برای خود برگزیند. برخی می گویند كه او ابتدا شاگرد يك قصاب شد و چون از دوران نوجوانی دلبستگی شديدي به ادبیات داشت، در موقع کشتن گوساله خطابه می سرود و شعر می گفت.
در سال 1582 موقعی که هجده ساله بود، دلباخته دختری بیست و پنج ساله به نام «آن هثوی» از دهکده مجاور شد و با یکدیگر عروسی کردند و به زودی صاحب سه فرزند شدند. از آن زمان، زندگی پر حادثه شکسپیر آغاز شد و به قدری تحت تأثیر هنرپیشگان و هنر نمایی آنان قرار گرفت که تنها به لندن رفت تا موفقیت بیشتری کسب کند و بعداً بتواند زندگی مرفه تری برای خانواده خود فراهم نماید.
پس از ورود به لندن، به سراغ تماشاخانه های مختلف رفت و در آنجا به حفاظت از اسبهای مشتریان مشغول شد، ولی کم کم به درون تماشاخانه راه یافت و به تصحیح نمایشنامه های ناتمام پرداخت و کمی بعد روی صحنه تئاتر آمد و به ایفاي نقش پرداخت. بعداً وظایف دیگر پشت صحنه را به عهده گرفت. این تجارب گرانبها برای او بسیار مورد استفاده واقع شد و چنان با مهارت کارهایش را پیگیری کرد که حسادت هم قطاران را برانگیخت.

ادامه نوشته

علوم در قرون جدید

قرون جدید پس از قرون وسطی (سال‌های ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ میلادی)، دوره تازه‌ای در تاریخ اروپا پدید آمد که به قرون جدید معروف است. از حدود سال ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ میلادی را قرون جدید می‌گویند. علت این نامگذاری این است که در این زمان وضع مذهبی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در اروپا نسبت به قبل تغییرات مهمی کرد و عصر جدیدی در تاریخ این قاره آغاز شد. قرون جدید تقریبا هم زمان با تاریخ ایران در دوره‌های صفویه، افشاریه و زندیه بود.

 

تحولات مذهبی [ویرایش]

در قرون وسطی، رهبران مسیحیت کاتولیک که در راس آن‌ها پاپ قرار داشت، از تعالیم حضرت عیسی (ع) فاصله گرفته بودند و در تمام امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی نقش مهمی داشتند. به تدریج، افکار جدیدی شکل گرفت و افرادی پیدا شدند که مخالف و معترض سلطه بی چون و چرای کلیسا و پاپ بودند و اصطلاحاتی را پیشنهاد کردند. این افراد را پروتستان، یعنی اعتراض کننده نامیدند. این تحولات باعث شکل گیری مذهب پروتستان و بروز جنگ‌های مذهبی شدیدی در اروپا شد.

 

ادامه نوشته