مراسم عزاداری شام غریبان اباعبدالله الحسین (ع) (1391/09/05)


مراسم عزاداری شام غریبان اباعبدالله الحسین (ع) (1391/09/05)+عکس

در شام غریبان حضرت اباعبد الله الحسین (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار کربلا و اصحاب با وفای ایشان امشب (یکشنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند از سوی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ابعاد حادثه عظیم عاشورا تبیین شد و آقایان سید محمد موسوی و مهدی سلحشور به ذکر مصیبت امام حسین (ع) و اصحاب آن حضرت پرداختند.
مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) تا روز دوشنبه یازدهم محرم ادامه خواهد داشت.



ادامه نوشته

کی وقت جنگ من می رسد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


یه وقت باید بجنگی، تو جبهه ها تو میدون

یه وقتی هم که جبهه، میشه همین خیابون

غصه نخور بسیجی، اینم یه جور جهاده

موندن تو راه حق، نه آسونه نه ساده


http://sangariha.com/i/attachments/1/1351196232657410_large.jpg

نورالدین پسر ایران

می خوام یه مطلبی بنویسم،نمی دونم از کجا شروع کنم،نمی دونم چی بنویسم

من در اون حد و اندازه نیستم،لیاقتش رو ندارم که در مورد این مرد آسمانی مطلب بنویسم

رفته بودم زیارت یه شهید زنده

وقتی نگاهش بهم افتاد از خجالت و شرم داشتم می مردم

دست نوشته امام خامنه ای در مورد کتاب:

دانلود کلیپ صوتی نورالدین پسر ایران

ماتااخر ایستاده ایم



برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در شب عاشورای حسینی (1391/09/03)

برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در شب عاشورای حسینی (1391/09/03)

در شب عاشورای حسینی، مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام امشب(شنبه) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه ی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان نظام و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند، ابعاد نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام تبیین شد و سپس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصائب اباعبدالله، اهل بیت و اصحاب آن حضرت پرداختند.
مراسم عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام در حسینیه امام خمینی(ره) تا دوشنبه یازدهم محرم ادامه خواهد داشت.


ادامه نوشته

برگزاری دومین شب از مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در شب تاسوعای حسینی (1391/09/03)

برگزاری دومین شب از مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در شب تاسوعای حسینی (1391/09/03)

در شب تاسوعای حسینی، دومین شب مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا علیه السلام امشب(جمعه) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند، ابعاد حادثه عظیم عاشورا از سوی حجت الاسلام و المسلمین سیّداحمد خاتمی تبیین شد.
در این مراسم همچنین آقایان مرتضی طاهری و محمود کریمی به ذکر مصیبت حضرت امام حسین(ع) و اصحاب ایشان پرداختند.
مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) تا دوشنبه ششم آذر- یازدهم محرم ادامه خواهد داشت.


ادامه نوشته

مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در حضور رهبر معظم انقلاب (1391/09/02)

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای آن حضرت امشب(پنجشنبه) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسوولان نظام و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند، ابعاد نهضت عظیم اباعبدالله الحسین علیه السلام تبیین شد و سپس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصائب سید الشهدا، اهل بیت و اصحاب آن حضرت پرداختند.
این مراسم تا دوشنبه ششم آذر- یازدهم محرم ادامه خواهد داشت.

ادامه نوشته

دیدار صدها نفر از بسیجیان کشور (1391/09/01)

دیدار صدها نفر از بسیجیان کشور (1391/09/01)(عکس)


www.leader.ir www.leader.ir www.leader.ir


ادامه نوشته

راهکارهاي امريکا در جنگ نرم با جمهوري اسلامي ايران

راهکارهاي امريکا در جنگ نرم با جمهوري اسلامي ايران

 چکیده

امروزه با کوچک‌تر و پیچیده‌تر شدن جهان به واسطه رشد روزافزون وسایل ارتباط جمعی از قبیل اینترنت و ماهواره معادلات گذشته در تنظیم روابط بین کشورها تا حدود زیادی به هم خورده و جای خود را به معادلات جدیدی داده است؛ به گونه‌ای که به جای به کارگیری مستقیم زور، توجه قدرت‌ها به استفاده از قدرت نرم و ایجاد تغییرات از طریق مسالمت‌آمیز با به کارگیری شیوه‌های نوین مداخله در امور داخلی کشورها جلب شده است. علاوه بر این، در این دوران رسانه‌ها به مثابه ابزاری اساسی برای اِعمال سیاست‌های قدرت‌های زورمدار به کار می‌روند و رقابتی جهانی در عرصه نبرد رسانه‌ای شکل گرفته است. در این میان جنگ نرم با هدف گرفتن فکر و اندیشه ملت‌ها نقش مهمی را در سست نمودن حلقه‌های فکری و فرهنگی جوامع ایفا می‌کند. در این خصوص، امریکا سعی دارد با ارائه تعریف جدیدی از تروریسم و آزادی‌خواهی جنگ نرم گسترده‌ای را علیه دیگر کشورها از جمله ایران شکل دهد. در این مقاله راهکارهای این کشور برای مقابله نرم با جمهوری اسلامی ایران مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد.



ادامه نوشته

براندازي نرم؛‌ مفهومي جديد در ادبيات بين الملل

براندازي نرم؛‌ مفهومي جديد در ادبيات بين الملل
اصطلاح «براندازي نرم» را مي توان يكي از واژه هاي سياسي جديد در ادبيات دانست. براندازي نرم در واقع به معناي اقداماتي در چارچوب قانون، با حداقل خشونت و يا بدون خشونت و دخالت مبهم بيگانگان جهت دگرگوني نظام سياسي حاكم و يا نخبگان اجرايي در كشور است. تفاوت آن نيز با براندازي سنتي تنها در شكل آن است، در حالي كه نتيجه ي آن يكسان مي باشد. در براندازي سنتي، عواملي از قبيل ابزارهاي نظامي و خشونت آميز مانند ترور، بمب گذاري و... مبناي عمل بودند ولي در براندازي نرم متغيرهاي اجتماعي مانند آموزش، ايجاد شناخت و آگاهي نسبت به مسايل مختلف، بسيج افكار عمومي و... مورد تأكيد قرار مي گيرند. در اين نوع جديد براندازي، تلاش مي شود در بستري از چارچوب هاي قانوني و ارتباطات اجتماعي، ابتدا ميزان مشروعيت و مقبوليت مهاجم در جامعه هدف افزايش يابد و سپس از طريق كانال هاي به اصطلاح دمكراتيك و با پشتوانه ي قدرت اجتماعي، دگرگوني نظام سياسي و يا نخبگان اجرايي محقق شود.



ادامه نوشته

درآمدی بر شناخت ابعاد تهاجم فرهنگی و نحوه مقابله با آن

در آمدی بر شناخت ابعاد تهاجم فرهنگی و نحوه مقابله با آن
نویسنده: کیسان پورنقی - جمعه ٦ خرداد ،۱۳٩٠

چکیده
مجموعه دستاوردهای مادی و معنوی بشر در طول تاریخ را فرهنگ می‏نامند. تبادل فرهنگی ملت‏ها نیز که در طول تاریخ در بستری طبیعی ادامه داشته برای تازه‏ماندن معارف و حیات فرهنگی بشر امری ضروری است و جامعه‏ی انسانی را در مسیر سعادت واقعی به پیش می‏برد.
اما آنچه امروزه مشکل‏ساز شده "تهاجم فرهنگی" یا غلبه‏ی یک فرهنگ بر سایر فرهنگ‏هاست که نمونه‏ی بارز آن روند روبه گسترش تسلط فرهنگ غرب بر سایر فرهنگ‏ها ـ به ویژه فرهنگ اسلامی ـ در یکصد سال اخیر است. تفاوت عمده‏ی تهاجم فرهنگی با تبادل فرهنگی در این است که در تهاجم برای فرهنگ موردهجوم امکان انتخاب وجود ندارد.
جلوه‏های تهاجم فرهنگی را می‏توان به دو دسته‏ی بیرونی، همچون: تلاش برای دین‏زدایی، ایجاد روحیه‏ی خودباختگی فرهنگی، ترویج افکار و اندیشه‏های غربی و ... و درونی، همچون: عقب‏ماندگی علمی و صنعتی، فقر اقتصادی، غفلت کارگزاران فرهنگی و ... تقسیم کرد. در این مقاله ضمن بررسی جلوه‏های فوق، راهکارهایی برای مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی ارائه شده است.
واژگان کلیدی: فرهنگ، تهاجم فرهنگی، فرهنگ‏پذیری، تبادل فرهنگی


ادامه نوشته

جنگ سایبری

جنگ سایبری

برخی حوزه‌ی مجازی را پنجمین حوزه از نبرد می‌دانند. تحلیل‌گران نظامی، حوزه‌ی مجازی را به عنوان یک دامنه‌ی جدید در حوزه‌ی جنگ به رسمیت شناخته‌اند که اهمیت آن در حال حاضر در حال فزونی گرفتن از سایر حوزه‌هاست. وجود نداشتن قوانین بین‌المللی باعث شده که هر کشوری به خود اجازه دهد تا برضد کشور دیگر وارد جنگ مجازی شود...



ادامه نوشته

طیف بندی نئولیبرالیسم، سکولاریسم، تکنوکرات‌ ها و مدرنیسم هنری در جنگ نرم

چه کسانی مجریان جنگ نرم هستند؟

طیف بندی نئولیبرالیسم، سکولاریسم، تکنوکرات‌ ها و مدرنیسم هنری در جنگ نرم



 یکی از بسترهای تأثیرگذاردر جنگ نرم دشمن مستکبر علیه انقلاب اسلامی، ترویج ایدئولوژی‏های اومانیستی به ویژه ایدئولوژی لیبرالیسم از طریق ترجمه و تألیف کتب تئوریک در خارج از فضای دانشگاهی است.


ادامه نوشته

جنگ نرم رسانه ای

جنگ نرم رسانه‌های مصرف‌گراجنگ نرم رسانه‌های مصرف‌گرا

در طلیعه‌ی ظهور قرن بیستم، کم‌کم تولیدکنندگان و شرکت‌ها و امپراطوری‌های تجاری که گستره‌ی خود را به کشورهای دیگر نیز کشانده بودند، به این نتیجه رسیدند که برای بهره‌برداری بیشتر و مناسب‌تر از توان فراوان سازمان‌هایشان که روزبه‌روز به آن افزوده می‌شد، راهی جز مصرف انبوه وجود ندارد. دنیا دنیای مبارزه بر سر تصاحب بازارها است و باید برای سود بیشتر به بازارهای سرزمین‌های دور روی آورد.

چنان که تاریخ نشان می‌دهد، در ابتدا این کار با نیروی نظامی و فتح سرزمین‌های غرب و شرق کره‌ی زمین صورت می‌گرفت ولی در شرایط کنونی، حملات نظامی تا حدودی محدود شده و غربی‌ها راه چاره را افزایش مصرف عمومی و فراهم کردن رفاه برای همه دانسته‌اند و برآنند تا به طور روزافزون، روش‌هایی را بیابند که ضمن استفاده‌ی عموم از مصرف زیاد در تمام زمینه‌ها، چرخ سودآوری ماشین‌های صنعتی از کار نیافتد و همواره به گردش خود به گونه‌ای فزاینده ادامه دهد.

در این میان تبلیغ کالاهای تجاری به یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها در اکثر شرکت‌های بزرگ دنیا تبدیل شده است. تلویزیون و رسانه را نیز می‌توان مهم‌ترین ابزار این روش دانست. تنها این وسیله است که می‌تواند پیام صاحبان شرکت‌های تولیدی را به طور گسترده به درون خانه‌های مردم در سراسر جهان ببرد. این رسانه در حقیقت به عنوان فرد سوم این خانواده‌ها در نقش میهمانی ناخوانده کم‌کم رأی اعضای خانواده را از روی پدر خانواده برمی‌گرداند و به سوی افکار منتشر شده از سوی خود جلب می‌کند.  

مصرف‌گرایی اسطوره‌ای است که فرد را با مصرف کردن خشنود می‌کند و حس یکپارچه بودن با دیگران را به او می‌بخشد. جملات تبلیغی به شکلی جذاب، جانشین ایده‌آل‌های مصرف‌کننده برای تجربه‌های هنری، مذهبی و خانوادگی می‌شود و پیچ و تاب‌های دست‌کاری شده توسط رسانه‌ها در نقاب اجتماعی را جایگزین ارزش‌های معنوی می‌کند. تلویزیون نه برای سرگرم کردن ما که برای فروش کالاها به ماست که به وجود آمده و کار بیشتر کسانی که در شبکه‌های تلویزیونی کار می‌کنند، جلب توجه مردم است و البته تداوم این جلب توجه تا جایی که بتوانند کالایی را تبلیغ کنند.

روزگاری تبلیغات‌چی‌ها کودکان را به‌عنوان یک گروه جمعیتی، نادیده می‌گرفتند اما امروزه کودکان و نوجوانان نیز یکی از گروه‌های هدف این رسانه‌ها هستند؛ چرا که آن‌ها قدرت خرج کردن دارند. درآمدهای قابل خرج آن‌ها بسیار هنگفت است. آن‌ها در بزرگسالی در زمره‌ی مصرف‌کنندگان درخواهند آمد و هزینه‌هایی که صرف برنامه‌ریزی ذهن و نگرش آن‌ها می‌شود، بعدها جواب می‌دهد! آن‌ها بر تصمیمات والدین خود برای خرید کالاها تأثیر می گذارند، زیرا برای واداشتن یا ترغیب والدینشان به خرید کالاها و خدماتی خاص، شگردهای بسیاری دارند. کودکان در ازای هر پنج ساعت تماشای برنامه‌ی تلویزیون‌های تجاری، یک ساعت آگهی تجاری تماشا می‌کنند. در واقع ما کودکان‌مان را به دست شرکت‌های تبلیغاتی سپرده‌ایم تا آن‌ها را متقاعد کنند که گرسنه، خسته، زشت و نامحبوب هستند و برای تغییر این وضع، باید پول خرج کنند.

 آمریکا با افراشتن آنتن‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی بدون هیچ نیازی به مداخله‌ی نظامی می‌تواند در جامعه‌ی کمونیستی اروپای شرقی نفوذ کند و کوکاکولا را در حالی سر میزهای خانواده‌های آلمانی‌ای مهمان کند که شاید چند سال پیش فرزندان و شوهران خود را در جنگ جهانی دوم در جنگ با متفقین از دست داده‌اند. این پیشروی تا آن‌جا ادامه یافت که پس از گذشت دو سه دهه، در اواخر دهه‌ی هفتاد میلادی در مسکو نیز شعبه‌هایی از مک‌دونالد و مرغ کنتاکی تأسیس شد و مشتریان در آن‌جا با ولع به دنبال صرف غذا همراه با نوشیدنی‌هایی چون کوکاکولا بودند.  

امروز شاید اطلاعات، گران‌بهاترین چیز برای همه باشد. با اطلاعات و کنترل آن می‌توان به همه چیز دست یافت. برخی نظریه‌پردازان ارتباطات بیان کرده‌اند: امروز جهان در دست کسی است که رسانه‌ها را در اختیار دارد. به اعتقاد گردانندگان اصلی صنعت رسانه‌ها، چند مؤسسه‌ی بزرگ، نه تنها رسانه‌های مهم همگانی آمریکا، بلکه جهان را تحت کنترل خود در خواهند آورد.

استفاده از قرآن در باز مهندسی عملیات روانی

 

به قلم سرلشکر دکتر سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

امروز که رهبر عزیز انقلاب اسلامی همه ما را نسبت به جنگ نرم توسط استکبار و دشمنان انقلاب و بدخواهان ملت ایران هشدار دادند بحث عملیات روانی در حوزه جنگ نرم از اهم واجبات است و در واقع پاسخ جنگ نرم یا عملیات روانی دشمن دفاع نرم و عملیات روانی تهاجمی و دفاعی برعلیه دشمن محسوب می‏شود. نظم و نسق دادن به یک مجموعه یا بازآرایی مجدد آن را با هدف یک ساخت جدید را، مهندسی می‏نامیم. در معنای دیگر، مهندسی به معنای تنظیم عناصر یک محیط است به گونه‏ای که در تناسب، با غایت مطلوب قرار گیرد. مهندسی عملیات روانی نیز در همین راستا یک فن مبتنی بر مهارت‏های فراوانی است که از فناوری و دانش روان‏شناسی قدرت سرچشمه می‏گیرد. به زعم این مقاله عملیات روانی به کلیه فعالیت‏هایی اطلاق می‏شود که موجب تولید، تغییر، تقویت و یا تصحیح نگرش و بینش مخاطب شده و آن را در راستای اهداف و نیات منبع پیام هدایت سازد و بر دو گونه تبلیغ و جنگ روانی تقسیم می‏شود.

 تجربه و ذوق سلیم هنری می‏تواند در کنار دانش‏نظری این فرآیند، مهندسی آن را زیبا و از سوی دیگر کم هزینه و پربار سازد. بدون مشارکت جمعی و رسانه‏ای امکان مهندسی وجود ندارد و این کار کرد (عملیات روانی) موضوعی نیست که بتوان با زور و تحمیل یک رای و سلیقه در مورد آن نتیجه گرفت، لاجرم باید در فرآیند مهندسی و آینده‏نگری از تجربه و خرد حاکم بر نیازها و رفتار مطلوب انسانی مدد گرفت و آن را به سامان رسانید.

عملیات روانی به کلیه فعالیت‏هایی اطلاق می‏شود که موجب تولید، تغییر، تقویت و یا تصحیح نگرش و بینش مخاطب شده و آن را در راستای اهداف و نیات منبع پیام هدایت سازد و بر دو گونه تبلیغ و جنگ روانی تقسیم می‏شود.

قرآن بزرگ‏ترین کتاب عملیات روانی، جبهه نور، ایمان، حق و عدالت است. اگر با نگاه تخصصی در جست‏وجوی هدایت کتاب خدا در امر عملیات روانی باشیم می‏توان نتیجه گرفت که کتاب کوثر خدا و کتاب قران حکیم مجید، علاوه بر همه ابعادی که مدنظر قرار داده کتابی برای حفظ روحیه پیامبر اعظم (صلی‏الله علیه واله وسلم) است که در آن صحنه‏های عظیم، خطرناک و پرفراز و نشیب رسالت ایشان در مکه و حکومت ایشان در مدینه نشان داده شده است و نیز بخش مهمی از آیات شریفه قران کریم شامل صحنه‏های عظیم قوت قلب دادن به رسول خدا (صلی‏الله علیه واله وسلم) و امید بخشیدن به آینده اسلام و مسلمین می‏شود.

«ثبت ا... الذین آمنوا منکم» و یا «یثبت اقدامکم» همچنین در آیات بسیاری حقانیت پیامبر (صلی‏الله علیه واله وسلم) و اسلام و سنت‏های الهی تبیین شده است و پاسخ شبهات کفار و منافقین و نیز افراد بی‏اطلاع که از روی گمان فکر می‏کنند داده شده است. بنابراین قرآن حکیم در هر دو بعد علمیات روانی جامع است، در آفند و هم پدافند. دفاع خداوند و امدادهای غیبی و هدایت‏های وحی برای پیروزی بر دشمنان و تضعیف روحیه او و حملات قوی به پایه‏های فکری و بنیان‏های اجتماعی و اخلاقی غلط دشمنان که موجب ضعف، فرار و انهدام آنها را فراهم آورد...

خداوند متعال در قرآن کریم و سوره مزمل خطاب به پیامبر اکرم (صلی‏الله علیه واله وسلم)، ماهیت وحی را بیان نموده و می‏فرماید: (ما بر تو سخنی سنگین و ارزشمند القا می‏کنیم) و این سخن تنها جایگاهی است که القا در تبلیغات دینی را خاص کلام وحی معرفی می‏نمایند. قرآن کریم با کتاب نامیدن خویش برای مقابله با عملیات روانی دشمن سنگرسازی می‏کند و با ترسیم کلی جبهه امی‏ها وارد مبارزه می‏شود و همین امر نشان می‏دهد که قرآن کریم تا چه حد از اعجاز بیانی و زبانی خویش برای منکوب کردن دشمنی که تمام ابزارها و روش‏های زبانی و ادبی خویش را برای به زانو درآوردن حضرت محمد (صلی‏الله علیه واله وسلم) به کار گرفته است، استفاده می‏کند و چگونه در برابر تک همه جانبه روانی دشمن به پاتکی بنیادین همه جانبه و در عین حال قاطع و کوبنده روی می‏آورد. لذا منبع اصلی در بازمهندسی عملیات روانی بازگشت سازمان‏های تبلیغاتی به قرآن کریم است که کتاب بلاغ و ابلاغ است. بدین معنا که پیام قرآن باید وارد عرصه مبارزه در برابر مشرکان مطرح شود و با رسایی و آشکاری این امر صورت پذیرد چون ابلاغ رساندن آشکار و واضح و رسالت و مخاطب آن نیز انسان‏ها هستند و به عبارتی می‏توان گفت به نظام زبانی قرآن تعلق دارند و به همان فرهنگی منتسب‏اند که این زبان محور آن است. هر چند نظام معنایی قرآن بسی فراتر و مخاطبان آن عام و جهانی‏اند.

 

پیام قرآن باید وارد عرصه مبارزه در برابر مشرکان مطرح شود و با رسایی و آشکاری این امر صورت پذیرد چون ابلاغ رساندن آشکار و واضح و رسالت و مخاطب آن نیز انسان‏ها هستند و به عبارتی می‏توان گفت به نظام زبانی قرآن تعلق دارند و به همان فرهنگی منتسب‏اند که این زبان محور آن است .

 

 خداوند متعال خطاب به پیامبر اکرم (صلی‏الله علیه واله وسلم) می‏فرماید:«ای پیامبر ابلاغ کن آنچه را که از سوی پروردگارت به تو فرود آمده است و اگر چنین نکردی پس رسالت خدایی را نرسانده‏ای (تبلیغ نکرده‏ای)» و یا می‏فرماید: «و بر پیامبر جز رساندن و تبلیغ آشکار نیست» در نتیجه کار ایشان شناساندن، رساندن و خوب ادا کردن یا به عبارتی به نحو کامل و مطلوب انجام د ادن آن است و این همان وظایف و کارهای داعی است که در صحنه مبارزه با شرک و کفر وارد می‏شود و دعوت خود را بیان می‏کند. یعنی پیامبر، ائمه، ولی و مومنان رزمنده برتر و برجسته جبهه‏ای هستند که قرآن سند عملیاتی آن است.

 بر این اساس، مسئولیت‏های اصلی مبلغ که در نام‏های خاص رسالتی رسول خدا نیز مندرج است عبارتند از:

 

1- از بین بردن جهل و ناآگاهی از طریق واداشتن افراد و مخاطبین به تفکر و آگاهی که می‏فرماید: یا ایها الذین امنو ان جاء کم فاسق بناء فتبینوا ان تصیبوقوما یجب‏ها له فتصبحو علی ما فعلتم نادمین (حجرات-6) (ای کسانی که ایمان آورده‏اید اگر شخص فاسقی خبری برای شما آورد، درباره آن تحقیق کنید. تبیین کنید، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید.)

 

2- احیاء و یادآوری باورها و حقایق‏ فطری تا از طریق آن غفلت و فراموشی از بین برود و از طرفی با طرح محبت خدای متعال به متقین و اختصاص فلاح و رستگاری به متقیان استقامت آنان را می‏سازد.

 

3- منکوب کردن دشمن در عملیات متعدد و گسترده روانی خود علیه قرآن و پیامبر صلی‏الله‏علیه‏واله‏وسلم با بحث عقلی، تاریخی و ارزشی درباره بنیان‏های باطل، جهل و کفر و نفاق دشمن و تسلط روانی برجبهه مقابل .

 

عمل انقلابی و جهادی، تلاش هوشمندانه و آگاهانه، دلسوزی و احساس مسئولیت و صبر و تحمل از جمله مولفه‏های اساسی است که برای تحقق این فرآیند لازم و ضروری است.

 

 

روان‏شناسی اجتماعی بر خلاف مهندسی یک ساختمان که با پایان گرفتن ساختمان، پایان می‏یابد، یک پروژه بی‏پایان است و همواره نیازمند بازنگری و تصحیح و ارتقا می‏باشد.

مجامع علمی به ویژه آنهایی که دغدغه امنیت ملی و دفاع اجتماعی دارند باید به تناسب رشته خود سهمی در بازآرایی مهندسی فکر و مدیریت عملیات روانی داشته باشند. روح حاکم بر نقشه فکری جامعه و مهندسی آن، روح عزت دینی و ملی، اخلاق پروری و معنویت است اما هیچ بخشی از آن نباید در تعارض با عقل و خرد حرفه‏ای در تولید پیام باشد و این جمع بین عقل و ایمان با علم و تخصص در عملیات روانی، مقوله دشواری است که نیازمند مشارکت علمی تمامی مجامع دانشگاهی و راهبردی است. لازمه تحقق مهندسی مطلوب در عملیات روانی، شناسایی محیط اجتماعی و فرهنگی خواهد بود و دانشگاه‏ها و حوزه‏های علمیه دینی به عنوان یک موسسه تولید علم و دانش تخصصی و به لحاظ تمرکز نخبگان فکری در آن از دو جهت می‏توانند در این امر موثر واقع شوند، از یک سو نخبگان دانشگاهی و حوزه‏های علمیه دینی می‏توانند با آگاهی از عناصر متفاوت تولید پیام و نظام‏های مربوط و آگاه سازی نسبت به این عناصر و ارکان، مقدمات تحقق مهندسی تبلیغ را فراهم آورند و از سویی دیگر با شناسایی عناصر ضعیف و ناسازگاری‏ها و ناهنجاری‏های حوزه مدیریت عملیات روانی و تقویت منابع انسانی و آموزش عناصر موجود و مرتبط و نیز تبیین نحوه ارتباط نظام‏مند و نظام واربین عناصر مردمی و نخبگان و خواص اجتماعی، به بسترسازی و تحقق مهندسی نوین عملیات روانی در کشور کمک کنند. علاوه براین مدیران و نخبگان شاغل در هر یک از حوزه‏ها و نظام‏های برشمرده، می‏توانند با طراحی و بازسازی اصول و عملکردها، متناسب با نظامی که در تولید فکر و بینش دنبال می‏سازند، به رفع ناهنجاری‏ها یا نواقصی که در این خصوص وجود دارد، اقدام نمایند. ایجاد ارتباط و هماهنگی بین دستگاه‏های مختلف تولید علم و تبلیغی و رسانه‏ای و تولید اطلاعات و هم‏اندیشی برای رفع ناسازگاری‏ها در این پروسه و ایجاد تحول، از جمله فعالیت‏هایی است که دانشگاهیان و حوزویان با توجه به جایگاه علمی خود می‏توانند در این جهت ایفا کنند. عمل انقلابی و جهادی، تلاش هوشمندانه و آگاهانه، دلسوزی و احساس مسئولیت و صبر و تحمل از جمله مولفه‏های اساسی است که برای تحقق این فرآیند لازم و ضروری است.

رهبر انقلاب در دیدار صدها نفر از فعالان طرح شجره طيبه صالحين بسیج

رهبر انقلاب در دیدار صدها نفر از فعالان طرح شجره طيبه صالحين بسیج:

وحشی‌گری شگفت‌آور رژیم صهیونیستی باید وجدان دنیای اسلام را تکان دهد/ حرکت سوال از رئیس‌جمهور قابل تحسین بود اما ادامه این کار متوقف شود

(۱۳۹۱/۰۹/۰۱ - ۱۲:۳۴)

www.leader.ir

ادامه نوشته

چهارمین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع آزادی

چهارمین نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع آزادی (1391/08/24)

(35 عکس)



ادامه نوشته

ماه محرم

عزاداری شام غریبان حسینی با حضور مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی(ره)

ماه محرم را به همه شیعیان جهان تسلیت عرض می نماییم

« آخــــــرین اُمـــــید »


 

« آخــــــرین اُمـــــید »

 

خیلی وقته انتظار ، نشسته رو دلم بیا

دل من طاقت نداره ، ای امید آخرم بیا

 

این دل شکسته رو ، نذار که از غم بمیره

واسه ی دیدن تو ، همش بهونه می گیره

جمعه ها منتظرم ، قاصدکی خبر بده

مژده ی اومدنت ، غصه هامونو سر بده

 

می دونم مهربونی ، درد دلم رو می دونی

توهمون رنگ بهاری ، تو خود آسمونی

 

بیا که لحظه هامون ، پر شده از امید تو

همه ی زندگی مون ، منتظر نوید تو

 

بیا که تازه بشن ، تموم این شکوفه ها

بیا تا پربگیره ، کفتر قلب عاشقا




شعر : فرزانه حبوطی

چاپ شده در کتاب « پرسه در کوچه های شعر » جلد دوم - انتشارات پورنگ

 

 

اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک


http://aavanehi.persianblog.ir  . emam . khamenei . seied ali . enghelab . iran . eslami . leader . rahbar . aavanehi  امام . خامنه ای . سید علی . انقلاب . رهبر . اسلامی . ایران . معظم . نائب الامام    .  Maaref . bidari eslami . بیداری اسلامی  . معارف . وحدت .بصیرت . تقوا . انتظار . ظهور . توکل . دشمن  .  اعوانه ..موج دوم انقلاب اسلامی . آیت الله . خامنه ای . . ولایت فقیه . ولایت مطلقه فقیه .  مسلمانان . اسلام . رهبری . امامت . bahrain . bahrein . bahrayn . ازدواج . تزویج . ازدواج آسان . زن . مرد . همسر . زوج . خانواده . زندگی . فرزندان . فرزند . بسیج . ارزشها . روایت . روایات . حدیث . احادیث . aide fetr . eyed fetr . eyd fetr . hoze . hozavi .  . eede fetrجمهوری اسلامی ایران . ماه مبارک . ماه رمضان . ماه . مبارک . رمضان . تلاوت . قرائت . قرآن . جهاد . دانشگاه . دانشگاهی . دانشجو . دانشجویان . محقق . علوم انسانی . تحقیقات . طلاب . طلبه . حوزه . حوزوی . حوزۀ علمیه . خاورمیانه . امت . انقلابی . حفظ نظام . نظام اسلامی . کتاب . کتابخانه . کتاب خوان . انقلاب اسلامی . عید فطر . عید قربان . عید غدیر . عید نوروز . عید . بحرین . شیعه . شیعیان . تشیع .  shahid . shohada . shahadat . esteghamat . yavaran . defaa . moghaddas . jange tahmili . moghavemat  شهید . شهدا . شهادت . دفاع مقدس .  . حماسه . .  جنگ تحمیلی . مقاومت . استقامت . یاران   . AAVANEHI . aavanehi . .      اعوانه    http://aavanehi.persianblog.ir

رهبر معظّم انقلاب حضرت امام خامنه ای حفظه الله:

پروردگارا!

مرگ ما را جز به شهادت در راه خودت قرارمده.

 

آیا سران نظام با امام زمان(عج) در ارتباطند؟!

آیا سران نظام با امام زمان(عج) در ارتباطند؟!
فهم ناصواب، کژتابی‌های هدفمند رسانه‌ای دشمن از نحوه‌ی پیوند نظام اسلامی و مفهوم غنی انتظار و تلاش مستمر برای خرافاتی جلوه دادن جمهوری اسلامی و مسؤولان کشور، موجبات وارد آوردن اتهام به نظام را فراهم کرده‏است.
پیرایه‌ها، خرافه‌ها، ادعاهای دروغین، کج‌فهمی‌ها و بدفهمی‌ها درباره‌ی نحوه‌ی ارتباط نظام اسلامی و ولی فقیه زمان با حضرت حجت بن الحسن العسگری(عجل‌الله‌ تعالی) یکی از دست‌مایه‌ها و ابزارهای مؤثر دشمنان برای مشوش جلوه دادن چهره‌ی حکومت اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب بوده است.

بیش‌ترین هدف دشمن در این تبلیغات گسترده این است که در افکار عمومی جا بازکند. «جمهوری اسلامی با توسل به خرافات و عوام فریبی، سعی دارد برای رهبری نظام چه در زمان حضرت امام خمینی(ره) و چه امروز در دوره‌ آیت‌الله خامنه‌ای مشروعیت سازی کند.» این تبلیغات پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری و در راستای فتنه‌ی پیچیده‌ ۸۸، عمق و وسعت بیش‌تری یافت



ادامه نوشته

ای کاش لایق شوم دیدار ِ شما را

 

 بازدید مقام معظم رهبری از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

  

   

بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

 

ای کاش لایق شوم دیدار ِ شما را

 

آقا قسم به عشقی که می تپد

در روح و روانم

نام شما را

 

حس کردم امروز

همراه یار مهربانم "کتاب"

عطر حضور ِ شما را

 

آقا کی میشود که ببینم

نور ِ وجود شما را

که منور شوم از آن همه نور

حس کنم مقام شما را

 

آقا قسم به غصه های درونم

شرم دارم از کوتاهی هایم

کی میشود که بیابم

لیاقت ِ سربازی شما را

 

آقا دعا کنید برایم

که من محتاج دعای شمایم

ای نائب صاحب الزمان-عج-

رخصت اگر دهید

آب میشوم ز ِ خجالت

که بنامم خودم به عنوان سرباز ِ شما را

 

آقا جوانم ، خامم ، ابلهم

کوتاهی می کنم ز ِ بصیرت

کتاب و مطالعه گر شود همدمم

آنگاه شاید بشناسم نام ِ شما را..

 

آقا ، رهبر من شمائید

منم جوان ِ مسلمان ایرانی

دعا کنید که باشم مسلمان واقعی

آیا لیاقت دارم ، دعای شما را...

 

آقا ، تلاش می کنم

رکاب میزنم صندلی چرخدارم را

گر چه مشکلاتم فراوانست

اما اُمید دارم

اُمید به لطف و رحمت خدا را

 

آقا ، آرزو دارم

آرزوه دارم شوم شهید ِ راه الله

آقا دعایم کنید

بسیار محتاجم دعای شما را

 

آقا ، امروز لیاقت نداشتم

نه لیاقت داشتم نه بلکه سعادت

ای کاش روزی شوم لایق

لایق شوم دیدار ِ شما را

 

شعر : فرزانه حبوطی

تاریخ سروده شدن ٢١/٢/٩٠

 

جنگ نرم


امام خامنه ای (مدظله العالی) :

امروز جنگ دنیا، جنگ رسانه‏هاست. یکى از کارهاى بسیار مهمى که امروز در دستور کار دشمنان است، تهاجم خبرى، تبلیغى، فرهنگى و اخلاقى به کشور ماست. امروز این تهاجم، اوج تهاجم فرهنگى است. بسیارى از هدفهاى استکبار جهانى در زمینه‏هاى تبلیغى و فرهنگى و رسانه‏یى متوجه به ماست؛ ما باید در مقابل اینها خود را مجهز کنیم.

 

عکس/رهبرانقلاب در دانشگاه امام حسین (ع)


عکس/رهبرانقلاب در دانشگاه امام حسین (ع)


ادامه نوشته

بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت(ع)

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم

بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار جمعی از شاعران و ذاکرین اهل بیت(ع) 3/3/1390

انس با قرآن براى همه لازم است؛ این را ما به همه توصیه میکنیم،

به همه‌ى جوانهاى کشور توصیه میکنیم..

بنابراین آشنائى با قرآن و حدیث توصیه‌ى ما به همه است؛ اما مبلغان دین و جامعه‌ى مداحان طبعاً مخاطب ویژه‌ى این حرف هستند؛ با قرآن باید انس پیدا کنند. قرآن را حتماً بخوانید، با توجه به ترجمه بخوانید، این ترجمه را به یاد بسپرید.

در آیاتى که نصیحت هست، متضمن یک معرفتى است که انسان میفهمد، آنها را ثبت کنید، ضبط کنید، یادداشت کنید، از آن بهره‌مند شوید؛ هم بگوئید، هم عمل کنید.

حدیث هم همین جور...

خوشبختانه کتب معتبر حدیثى ما امروز همه ترجمه شده است.

«کافى» ترجمه شده است، «من لا یحضره الفقیه» ترجمه شده است، «نهج‌البلاغه» ترجمه شده است، کلمات حضرت زهرا (سلام اللَّه علیها) ترجمه شده است. یعنى اینجور نیست که این متون، مخصوص عربى‌دان‌ها باشد؛ نه، عربى‌دان و غیر عربى‌دان همه میتوانند از این کلمات استفاده کنند؛ اینها فرصت است.

از این فرصتها باید استفاده کرد...

بنابراین توصیه‌ى ما این است:

تلاوت قرآن، انس با قرآن، انس با حدیث، آشنائى با معارف اهل‌بیت از طریق حدیث، و بالاتر از همه، توجه به خداى متعال، حفظ و تقویت رشته‌ى ارتباط قلبى با ذات اقدس احدیت، با دعا، با توسل، با ذکر، با خشوع، با نماز نافله

 

پ.ن:جوانهایی مثل من ادعای ولایتمداریم فقط برای دیگرانه
چقدر صحبتهای آقا رو با دقت و تفکر گوش میدم...!
چقدر عمل میکنم...؟


با تشکر از دوست محترمی که بیانات آقا رو به من گوشزد کردند...
اجرشان با صاحب الزمان-عج-

 

تبعیت از ولایت فقیه راهکار عبور از فتنه‌های دوران غیبت است


 
تبعیت از ولایت فقیه راهکار عبور از فتنه‌های دوران غیبت است

یک کارشناس مهدویت گفت: بهترین راهکار برای عبور از فتنه‌های زمان غیبت، ارجاع به سازمان وکالت در زمان غیبت صغری و تبعیت از ولایت فقیه در دوران غیبت کبراست.







ادامه نوشته

بسیجی خامنه ای

در پی انقلاب های منطقه یک نوجوان 15 ساله ایرانی از جنوب تهران به صورت خودجوش در حمایت از مردم انقلابی خاورمیانه نمایشگاه تصاویر مرتبط با حوادث و تحولات منطقه را در خانه قدیمی خود برپا کرد.

حسین پسر کوچک خانواده در حال بازی کردن در حیاط

ادامه نوشته

حکومت علوی و عدالت علی علیه السلام


حکومت علوی بشر را به عدالت، آرامش، ایمان به معنویت، صفا و برادری، صلح و دوستی حقیقی می‌رساند

حکومت علوی بشر را به عدالت، آرامش، ایمان به معنویت، صفا و برادری، صلح و دوستی حقیقی می‌رساند؛ نه مثل آن کسانی که نام و شعار صلح را در دنیا مطرح می‌کنند، اما خودشان آتش همه جنگ‌ها را روشن و همه فتنه‌ها را هم در میان انسان‌ها برپا می‌کنند.

نظام و حکومت علوی به برکت عدل همگانی و فراگیر، انسان‌ها را در امنیت و آرامش واقعی نگه می‌دارد. اگر به امیرالمومنین(علیه‌السلام) فرصت داده می‌شد، آن چنان دنیای آبادی از جهت مادی و معنوی و مالامال از عدالت، آرامش و صلح حقیقی که بشر قبل از آن هرگز ندیده بود، به وجود می‌آورد.

بیانات مقام معظم رهبری  (9/ فروردین/ 81)

سربازی امام زمان، کار آسانی نیست


 

امام خامنه ای مدظله العالی :

انتظاری که از آن سخن گفته‌اند، فقط نشستن و اشک ریختن نیست؛ انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم. سربازی امام زمان، کار آسانی نیست.

پیام ارسال شده از طرف یک منتظر

 

مهمترین نیاز جوانان


مهمترین نیاز جوانان


راجع به نیازهای جوانها زیاد صحبت می شود؛ من گفته ام، قبل از من هم گفته اند؛ اما می دانید از نظر من مهمترین نیاز جوانان چیست؟

نیاز عمده ی جوانان، هویت است؛ باید هویت و هدف خودش را بشناسد: باید بداند کیست و برای چه می خواهد تلاش و کار کند. دشمن می خواهد هویت جوان ایرانی را از او بگیرد؛ اهداف را از بین ببرد؛ افقها را تیره کند؛ به او بگوید تو یک موجود حقیر و محدود هستی؛ پیش من بیا تا تو را زیر بال بگیرم. معلوم است؛ کشور ثروتمند ایران و منطقه ی بسیار مهم و راهبردی ما و تأثیرات فراوانی که این ملت از همه سو می تواند بگذارد؛ همه از طریق تحقیر شخصیت جوانها، در مشت دشمن می آید.

امروز برنامه ی دشمن نسبت به شما جوانها این است؛ خیلی باید بیدار باشید.