کارکاتور

ازین کارکاتور چه برداشتی دارید؟؟؟؟؟؟؟

ایران ادوار قاجار و پهلوی، همان ایرانی بود که...

ایران ادوار قاجار و پهلوی، همان ایرانی بود که...


ایران ادوار قاجار و پهلوی، همان ایرانی بود که بدون هیچ منازعه و جنگی، ترکمنستان داد، تاجیکستان داد، آذربایجان و ارمنستان داد، قره باغ و افغانستان و بحرین داد، اما آه از نهاد هیچ وطن پرستی برنخاست!

حال آیا انصاف است که اینگونه تساهل، تسامح و وادادگی های ادوار قاجار و پهلوی را با دوران 8 سال جنگ تحمیلی در جمهوری اسلامی قیاس کنیم؟!
جمهوری اسلامی ایران به کمک بسیجیان و رزمندگان اسلام و با زعامت خمینی (ره)، 8 سال جنگید، 8 سال خون دل خورد، هزاران شهید و جانباز و شیمیایی داد، اما یک وجب از خاک پاک ایران زمین را به اجنبی نداد!

شعر/ خائن است هر که کند زهر در این جام عسل


م منشی زاده ، شعری را به رشته تحریر در آورده که مرتبط است به ماجرای اختلاف اخیر میان رئیس دو  قوه .
این شعر را در زیر می خوانید


"جای آن است که خون موج زند در دل لعل"
چون که شد کعبه ی دل باز پر از لات و هُبَل

قلعه ی خیبریان مرحب دیگر زاده¬است
وقتِ آن است که بازو بگشاید حیدر

کو علی تا شکند هر چه بت از کعبه ی دل؟
بار دیگر بنهد پا به دوش پیغمبر

نشنیدید ز رهبر سخن وحدتبخش؟
نگرفتید از این گنج حِکَم دُرّ و گهر؟

خائن است هر که کند زهر در این جام عسل
دشمن است هر که کند کام ولایت چو زهر

ذهن تاریخ پر است از بت و از بت شكنان
نَک بتان حاضر و ما نیز چونان پتک و تبر

بکشید پای از این ورطه برون تا زود است
مزنید دست در این رطل پر از خون جگر

ننمودند از این فتنه گری ها سودی
و شما نیز یقینا بنمایید ضرر

آسیابی که شما آب برآن می ریزید
شد بنا تا که کند خُرد از ایمان کمر

کو تعقل که کند گوش شما را شنوا؟
کو بصیرت که شما را بدهد نور بصر؟

به کجایید شتابان اَیا بی خردان؟
تهِ این راه به والله بود عمق سقر

کم ستانید ز ما اشک که خون شد دیده
کم زنید بر دل و بر جان ولایت شرر

عجبا! می شکنید کاسه ی هم بهر وفاق؟!
بهر نزدیکی دلها شکنید از هم سر؟!

نکند معنی وحدت شده است دیگرگون؟
پیش قاموس شما گشته به معنای دگر؟!

ننگتان باد که کردید همه را دشمن شاد
شرمتان باد که خوردید این اندازه شِکر! .

عاقبت مشروب فروشی در میدان فردوسی


 تصویری که مشاهده می کنید، عصرگاهِ روز 14 آبان 1357، در میدان فردوسی تهران به ثبت رسیده است. شکارچیِ این تصویر تاریخی، «اکبر ناظمی» است که در آن روز ها به تازگی درس و دانشگاه را رها کرده و به عشق انقلاب ِ ، وارد کشور شده بود. در این عکس، خشمِ انقلابی مردم مسلمان، علیه مشروب فروشی ها، به عنوان نمادی از اباحی گری و اسلام ستیزی رژیم پهلوی دیده می شود. درست زیر چشمانِ سنگیِ فردوسی، آسفالت خیابان با مشروباتی که از مشروب فروشی های مجاور بیرون ریخته، فرش شده است:

دهه فجر گرامی باد

دهه پر فروغ فجر گرامی باد


چه بشارتی شیرین‏تر از بشارت خورشید در پی یک شب سرد و تاریک؟!

فرخنده میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) مبارک باد


نظر پوتین در مورد مقام معظم رهبری


«با عنایات به مطالعاتی که من درباره مسیح داشته ام در ملاقات با رهبر ایران تمام ویژگی های نوشته شده برای مسیح را در آیت الله خامنه ای دیدم و برایم متجلی شد. حکیم بزرگی در ایران نشسته است که به ذهن من خطور نمی کرد او تا به این حد همه جانبه نگر باشد. او حکیم و دانشمندی است که تصمیم گیری و تنظیم سیاست ایران با اوست و با وجود درایت و هوش سرشار ایشان هیچ خطری متوجه ایران نمی شود. من در ملاقات با ایشان معنای واقعی قانون اساسی جمهوری اسلامی و مفهوم ولایت فقیه و ولایت علمای دینی را که شنیده بودم، فهمیدم.»

روحشون شاد و یادشون تا ابد گرامی . . .

این اثرِ فوق العاده رو تقدیم می کنیم به روحِ پاک و مقدسِ همه یِ شهدایی که رفتن تا ما و این خاک بمانیم . . .
روحشون شاد و یادشون تا ابد گرامی . . .

عکس‌العمل شیطان پس از شهادت امام حسین(ع)

به گزارش گروه ویژه‌نامه محّرم باشگاه خبرنگاران، یکی از مسائل بسیار خواندنی که در کشمکش حرکت و قیام امام حسین(ع) به وقوع پیوسته معجزاتی است که از حضرت سیدالشهداء(ع) بسیار دیده شده، خواه زمان حرکت از مدینه خواه حتی پس از شهادت!


حضرت سیدالشهداء(ع) که از هر نظر به شهادت خود آگاه بودند و هنگامی که می‌خواستند از مدینه حرکت کنند، ام سلمه همسر پیامبر(ص) به خدمت ایشان رسید و عرض کرد: ای نور دیده من، مرا اندوهناک مکن در بیرون رفتن از مدینه بسوی عراق، چون من از جدت رسول خدا(ص) شنیدم که می‌فرمودند: فرزند دلبند من حسین، در عراق، در زمینی که آنرا کربلا می‌گویند به تیغ ظلم و جفا کشته می‌شود.
سپس آن حضرت فرمودند: ای مادر، می‌دانم که شهید خواهم شد و چاره‌ای جز رفتن ندارم و به فرموده خدا عمل می‌کنم.

و چنانچه که در کتب مدینه المعاجز و ملحقات احقاق الحق نقل است، ایشان می‌فرمایند: به خدا سوگند؛ می‌دانم در چه روزی کشته می‌شوم، و چه کسی مرا خواهد کشت، و در کدام بقعه مدفون خواهم شد و می‌دانم چه کسی با من از اهل بیت من و خویشان من کشته خواهد شد، و می‌خواهی ای مادر نشان بدهم جای شهادت خود را؟

و سپس آن حضرت با دست مبارک خود به سوی کربلا اشاره نمودند و به اعجاز آن حضرت زمین‌ها فرو رفت و زمین کربلا بالا قرار گرفت...

به احتمال قوی این نخستین معجزه‌ای بوده که از حضرت سیدالشهداء(ع) در راه رسیدن به شهادت و تقرب به خدا، از ایشان سرزده و جالب است بدانید که پس از آن نیز معجزاتی بسیار عجیب تر از این حضرت نمایان گردیده به نحوی که اکثر راویان و منابع آنها را نقل کرده‌اند. متوسل در باب این معجزات می‌نویسد:

امام حسین(ع) پس از طی مراحل و رسیدن به خاک کربلا، دیگر اسبشان قدم از قدم برنمی‌داشت تا آن اسب را عوض کردند، سپس اسبی دیگر برای حضرت آوردند و آن هم گامی بر نداشت تا آن که پنج اسب را به همین منوال عوض کردند و هیچکدام راه نرفتند و حضرت پس از دیدن این صحنه‌ها از نام آن سرزمین جویا شدند و پی به ماجرا بردند!


چشمه‌ای که بدست امام حسین(ع) نمایان شد


در روضة الشهدا این گونه نقل شده است که در روز هشتم محرم بود که در لشکرگاه امام حسین(ع) آبی پیدا نمی‌شد و تمامی لشگر و اطفال به تشنگی مبتلا شده بودند و فریاد العطش العطش سر می‌دادند. امام حسین(ع) پس از دیدن این وضعیت برخاستند و به موضعی تشریف بردند و فرمودند: این موضع را بکنید.

زمانی که کندند، چشمه  آبی زلال و شیرین پدیدار گشت و همه لشگر از آب خوردند و اسبان خود را نیز سیراب کردند و پس از آن فوراً آن چشمه ناپدید شد و هر چه جستجو کردند از آن اثری ندیدند!


تو به سوی ما می آیی!
عصر روز تاسوعا عمر بن سعد لشکر خود را فراخواند و پیش از غروب آفتاب به خیام امام حسین(ع) حمله نمود. امام که در جلوی خیمه‌شان نشسته و دو زانو را دربند شمشیر قرار داده بودند و در اثر خستگی خوابشان برده بود، ولی خواهرشان حضرت زینب(س) بیدار بودند، از این ماجرا آگاه گشتند، به نحوی که در کتاب چهره درخشان حسین بن علی(ع) نقل است: حضرت زینب(س) صدای حمله  سپاه را از نزدیک می‌شنود و با ملایمت به برادر نزدیک شده و می‌گوید: برادر بانگ و فریاد نزدیک می‌شود آیا نمی شنوید؟ امام سر برمی‌دارند و می‌گویند: جدم رسول خدا(ص) را در خواب دیدم، به من فرمود: تو نزد ما می‌آیی!

خواهر بزرگوارشان سیلی به صورت خود نواختند و فرمودند: ای وای! ای وای! و امام فرمودند: خواهر بزرگوارم وای بر تو نباشد و آرام باشد، زیرا این حق است.


خداوندا، بچشان به او عذاب آتش را در دنیا!


محمد رفیع گرمرودی تبریزی می‌نویسد؛ هنگامی که ابن جویریه مزنی، چون نگاهش به آتش در خندق‌های اطراف چادرها افتاد، مشغول به دست زدن شد و فریاد کشید: ای حسین و ای یاران حسین بشارت باد بر شما آتش دوزخ و براستی چه شتاب کرده‌اید بسوی این آتش!

امام فرمودند: این مرد کیست که این سخنان را می گوید؟ عرض کردند: ابن جویریه مزنی است، و سپس حضرت اینگونه بر او نفرین کردند: خداوندا؛ بچشان به او عذاب آتش را در دنیا، بلافاصله پس از گفتن این سخنان، اسب آن ملعون رمیده، و آن را در همان خندق (که بوسیله  آن امام و یارانش را مسخره می‌نمود) انداخت و آتش کارش را ساخت و امام پس از دیدن این واقعه فرمودند: الله‌اکبر، من دعوة ما اسرع اجابت‌ها، الله‌اکبر، چه زود این نفرین اثر نمود.


بازپس فرستادن نامه خدا از سوی امام!

در کتاب چهره درخشان حسین بن علی(ع) به نقل از اسرار حسینیه، آمده است: زمانی که سیدالشهداء(ع) با صدای بلند و غمگینانه ندا داد آیا یاوری هست که مرا یاری کند، پایه‌های عرش خدا لرزید و آسمان‌ها گریستند و فرشتگان ضجه زدند و عرض کردند: پروردگارا؛ این حبیب تو و نور چشم حبیب توست، به ما اجازه بده تا یاریش کنیم.

 پس صحیفه‌ای (نامه‌ای) از آسمان در دست آن حضرت افتاد و هنگامی که پشت صحیفه را نگاه فرمودند مشاهده نمودند که با خطی روشن و واضح نوشته شده است: ما مرگ و شهادت را بر تو واجب ننموده‌ایم و تو مختاری که انتخاب کنی، و بدان که مقام تو در نزد ما محفوظ است و اگر بخواهی ما این گرفتاری را از تو برطرف می‌سازیم، بدان که همه آسمان‌ها و زمین و جن و فرشتگان را به فرمان تو درمی‌آوریم و هر گونه که می‌خواهی به آنان فرمان ده تا آنان این کافران و از خدا بی خبران را نابود کنند.

در آن هنگام تمام آسمان‌ها و زمین پر بود از فرشتگانی که سلاح‌هایی از آتش در دست داشتند و منتظر فرمان امام حسین(ع) بودند.

هنگامی که امیر عالم از مضمون نامه پروردگار خویش آگاهی پیدا نمودند، صحیفه را به آسمان فرستادند و فرمودند: پروردگارا؛ دوست دارم، که هفتاد بار یا هفتاد هزار بار کشته شوم و دوباره زنده شوم، و همچنان در طاعت و بندگی و دوستی تو باشم و من از ادامه زندگی بعد از کشته شدن یارانم بیزارم.


دیدار سلطان هندوستان با امام، چند ساعت قبل از شهادت!

در تذکرة الشهداء، تألیف ملاحبیب‌الله کاشانی ماجرای جالبی از دیدار امام حسین(ع) با سلطان هندوستان، آن هم فقط چند ساعت قبل از شهادت ایشان آمده که بی شک به معجزه‌ای می‌ماند.

در سرزمین هندوستان، سلطانی بود که «قیس» نام داشت و از محبان حضرت سیدالشهداء(ع) بود. وی در روز عاشورا به قصد شکار به صحرا رفت و آهوئی نظرش را جلب کرد و در پی آن از همراهانش جدا شد تا به دره‌ای رسید و آهو از نظرش ناپدید شد و ناگه شیر عظیمی در مقابلش حاضر شد و راه او را بست. قیس که حیران شده بود و از طرفی نیز خبر نداشت که امام حسین(ع) در کربلا است، روی به مدینه کرد و عرض نمود: یا اباعبدالله، مرا دریاب.

آن حضرت در همان حال که مشغول جنگ بود، به چشم برهم زدنی خود را به سلطان قیس رسانید و آن شیر را از او دفع نمود، سپس قیس نگاه کرد و بزرگواری را دید که چهره‌اش مانند خورشید می‌درخشید ولی بدنش از فراوانی جراحات جای سالمی نداشت، عرض کرد: جانم فدایت تو کیستی که مرا نجات دادی؟ حضرت فرمود: منم حسین بن علی بن ابیطالب که به او پناه بردی و استغاثه کردی.

سپس قیس عرض کرد: این زخم‌ها چیست بر بدنتان؟ حضرت بطور خلاصه ماجرای کربلا را برای وی نقل نمودند. قیس که بسیار متأثر شده بود عرض کرد: سرور من؛ مرا چندین هزار لشگر است، اجازه فرما تا به یاری شما بیاییم. حضرت فرمودند: ای قیس؛ به وعده  شهادت من بیش از چند ساعت نمانده... و سپس حضرت از مقابل سلطان قیس ناپدید گردیدند.

عکس‌العمل شیطان از شهادت سیدالشهدا (ع)


متوسل می‌نویسد: در روایت‌های خاندان وحی، برای گریستن در مصایب آمده است، هیچ چیز شیطان را مانند ندبه کردن و گریه کردن بر حضرت سیدالشهداء(ع) به خشم نمی‌اندازد. در آخرین وصیت حضرت اباعبدالله(ع) به فرزند بزرگوارشان امام زین‌العابدین(ع) این گونه آمده است: ای فرزندم؛ سلام مرا به شیعیانم برسان و به آن‌ها بگو، پدرم غریبانه از دنیا رفت، پس بر او نوحه‌سرایی کنید و به شهادت رسید، پس به او گریه کنید.همچنین در این زمینه به نقل از قدس آنلاین؛ در تذکرة الشهدا نقل شده است که پس از شهادت امام حسین(ع) ابلیس لعین از خوشحالی پرواز کرد و تمام زمین را گشت و شیاطین و عفاریت را به دور خود جمع کرد و گفت: ای شیاطین؛ ما امروز به آرزوی خود رسیدیم، و مردم را اهل جهنم کردیم، مگر کسی که در این مصیبت گریه کند و به دوستی و محبت آل محمد(ص) مصمم گردد. پس تا می توانید مردم را از این واقعه در شک اندازید و از آگاهی از این مصیبت باز دارید تا زحمت من به هدر نرود.
ران گندیده ابن زیاد


یکی دیگر از معجزاتی که پس از شهادت حضرت به وقوع پیوست در باب ابن زیاد (علیه العنة) رخ داد به نحوی که در کتاب ریاض القدس مکتوب است، آمده است: ابن زیاد، بعد از دیدن سر مبارک سیدالشهداء(ع) و زدن چوب بر چهره مبارک ایشان، سر مقدس امام حسین(ع) را گرفت و در صورت ایشان نگاهی کرد، ناگهان دست نحسش لرزید و آن خورشید فروزنده به زانوی او فرود آمد، قطره خونی به ران او چکید که از لباس او گذشت و ران کثیف او را سوراخ کرد و از سوی دیگر بیرون آمد. پس از این واقعه ابن زیاد آن زخم را هر چه مداوا می‌کرد خوب نمی‌شد و چون به شدت بوی تعفن از ران پایش به مشام می‌رسید، به ناچار دائم بر آن عطر می‌مالید که بوی بد آن را دیگران استشمام نکند!

آه دل ام کلثوم

در تذکره الشهدا نقل شده است که سهیل می‌گوید: هنگامی که سر امام حسین(ع) بر بالای نیزه بود، قصری را دیدم که پنج زن در آن نشسته بودند و در میان آن‌ها پیرزنی خمیده بود و چون سر مطهر به نزدیکی آن قصر رسید، پیرزن سنگی برداشت، و بر صورت امام حسین(ع) زد و به روایتی چنان با شدت آن سنگ را زد که از بالای نیزه سر مبارک بر روی زمین افتاد، ناگاه صدای ناله زنان و طفلان بلند شد.

پس چون ام کلثوم این صحنه را مشاهده کرد، بی طاقت گردید و گفت: خداوندا این زنانی را که در بالای این منظر، منزل دارند بزودی هلاک نما، هنوز دعای آن معصومه تمام نشده بود، که آن قصر خراب شد و آن زنان با جمعی بسیار هلاک شدند و سپس حضرت زینب(س) فرمودند: «الله‌اکبر، من دعوه ما اسرع اجابته»

خواب هنده زن یزید

یکی دیگر از ماجراهای مستند پس از شهادت امام حسین(ع) که در منابعی چون، بحارالانوار، الوقایع و الحوادث و منتخب نقل گردیده شده است ماجرای خواب هنده زن یزید است.

توسلی در این باره می‌نویسد: از هنده، زن یزید نقل شده است که گوید: شب هنگام به طرف رختخواب خود رفتم، دیدم دری از آسمان گشوده شد و فرشتگان دسته دسته به سوی سر مقدس امام حسین(ع) که نزد ما بود فرود می‌آمدند و می‌گفتند: السلام علیک یا أباعبدالله، السلام علیک یابن رسول‌الله.


ناگاه دیدم ابری از آسمان پایین آمد که مردان بزرگوار بسیاری در آن بودند، در میان آن‌ها مردی گندمگون ماه روی بود، او با سرعت در پیشاپیش آن‌ها حرکت می‌کرد، آمد تا خود را بر سر مبارک امام حسین(ع) انداخت و شروع کرد به بوسیدن دندان‌های آن حضرت در حالی که می‌فرمود: فرزندم تو را کشتند؟ آیا آن‌ها تو را نشناختند و از نوشیدن آب تو را بازداشتند؟ ای فرزندم؛ من جد تو رسول خدا هستم، و این پدرت علی مرتضی، و این برادرت حسن، و این عموی تو جعفر و این عقیل و این‌ها حمزه و عباس هستند.

هنده گوید: هراسان و ترسان از خواب بیدار شدم، ناگاه نوری دیدم که بر سر مطهر امام حسین(ع) می‌درخشد.

خطا دید


به علامت + که در وسط تصویر قرار دارد نگاه کنید و سرتان را جلو و عقب ببرید 

چند ثانـیه به نقطه کوچک سیاهرنگ وسط عکس بطور ثابت نگاه کنید. یعنی تا زمانی که بافرینگ پایین تصویر بطور کامل پر شود
۲بعد از طی این چند ثانیه عکسی سیاه و سفید ظاهر میشود ولی جالب اینجاست که تا زمانی که نگاهتان بطور ثابت بر روی نقطه سیاهرنگ متمرکز است، شما این عکس را رنگی میبینید!

امتحان کنید

5 ماجرای باور نکردنی از غسالخانه بهشت زهرا(س)

دهان پر از "کرم" پیرزن

یکی از غسال ها به نام موسوی می گوید: مدت های زیادی در بخش غسالخانه مسئول تحویل جنازه بودم. اینجا بعضی ها مسئول کشیک شب هستند تا جنازه هایی را که شب توی منزل فوت می کنند و جوازشون توسط دکتر صادر شده و شبانه به بهشت زهرا (س) حمل میشود را تحویل بگیرند.

یک شب یک خانم سالمندی را آوردند که تحویل گرفتیم، فردا صبح که می خواستیم برای شستشو بفرستیم خانم های غسال گفتند که از گوشه دهان این بنده خدا کرم های ریز زنده در حرکت بود، خیلی چندش‌آور بود، از روی کنجکاوی ماجرا را برای یکی از بستگانش که کمی آرام تر بود و آدم با تجربه و دنیا دیده ای به نظر می رسید، تعریف کردم و اون بنده خدا بعد از چند بار استغفار گفت: این خانم مرحومه از بستگان ماست و یک ایراد بزرگ داشت که آدم بسیار بد دهنی بود و دائم به این و آن حرف رکیک و ناسزا می گفت و هیچ کس از زخم زبان اون در امان نبود و حتما دلیلش همین می تواند باشد. از تعجب هاج و واج مانده بودم. آرام از پیرمرد عذرخواهی کردم و به داخل برگشتم.

مرده ای که بوی گلاب می داد

یک بار پیرمردی را آوردند که اصلا به مرده شبیه نبود، چهره روشن و بسیار تمیز و معطری داشت. وقتی پتو را کنار زدم بوی گلاب می داد.

آنقدر تمیز و معطر بود که من از مسئول غسالخانه تقاضا کردم خودم شخصا این پیرمرد را بشورم و غسل بدهم، همه بوی گلاب را موقع شستشو و وقتی که آب روی تن این پیرمرد می ریختم حس می کردند. وقتی که کار غسل و کفن تمام شد بی اختیار در نماز و تشییع این پیرمرد شرکت کردم، بیرون برای تشییع و خاکسپاری اش صحرای محشری به پا بود. از بین ناله های فرزندانش شنیدم که گویا این پیرمرد هر روزش را با قرائت زیارت عاشورا شروع می کرد. از بستگانش دقیق‌تر پرسیدم، گویی این پیرمرد به این موضوع شهره بود، آدمی که هر روزش با زیارت عاشورا شروع می شد...

جنازه‌ای که سر و صدا می کرد

عبدالحسین رضایی یکی از نیروهای بهشت زهرا می گوید: سال ها راننده آمبولانس بودم. یک روز رفته بودم سطح شهر که جنازه ای را به بهشت زهرا(س) منتقل کنم. خیلی برای تشییع معطلم کردند و ما را این طرف و آن طرف بردند. چندین بار جنازه را از توی ماشین درآوردند و تشییع کردند و دوباره گذاشتن توی ماشین. نزدیک ظهر بود که رضایت دادند جنازه را به بهشت زهرا(س) منتقل کنیم.

در مسیر اتوبان صالح آباد داشتم رانندگی می کردم. حواسم به جلو بود که یکباره شنیدم از کابین عقب با مشت محکم می کوبند به شیشه پشت سرم. خودم نفهمیدم چطور و با ترس و عدم تعادل توقف کردم. وقتی ماشین ایستاد شنیدم یکی فریاد می زنه باز کن! باز کن! اول تصمیم گرفتم فرار کنم ولی بعد از چند ثانیه خودم را جمع و جور کردم و دستگیره را برداشتم و با وحشت آرام آرام رفتم به سمت کابین عقب و با فاصله و ترس زیاد درب عقب ماشین را باز کردم.

دیدم جنازه سر جای خودش آرام و راحت خوابیده. یکباره جوانی لاغر اندام که از ترس رنگش پریده بود چالاک پرید پائین! پابه فرار گذاشت. به سمت بیابان فقط می دوید، انگار در مسابقه دو سرعت شرکت کرده بود. کمی که رفت ایستاد! برگشت به پشت سرش نگاه کرد. با اینکه خیلی دور شده بود، آهسته و با شرمندگی برگشت. در حالی که به شدت عصبانی بودم ولی خنده ام هم گرفته بود. گفتم: آخه تو این عقب چیکار می کردی؟ نگفتی من سکته می کنم؟ مگه نمی دونی سوار شدن عقب ماشین حمل جنازه ممنوعه؟ می خوای منو از نون خوردن بندازی؟ خلاصه اینکه گویا این جوان توی یکی از آن دفعه ها که جنازه را برای تشییع پیاده کرده بودن یواشکی پریده بود بالا و من متوجه نشده بودم. برای اینکه تنبیه بشه گفت: حالا تا بهشت زهرا(س) پیاده بیا تا حالت جا بیاد...!

مرده توی خواب روی سنگ غسالخانه

مریم آثاری نسب در بیان خاطراتش می گوید: ساعت کاری تموم شد، مثل همیشه آماده رفتن به منزل شدیم و باز مثل روزهای دیگر توی راه بازگشت به جسدهایی که در آن روز دیده بودم فکر می کردم. اون شب چون خیلی خسته بودم زود به خواب رفتم و خواب عجیبی دیدم. خانمی را که برای شستشو به غسالخانه آورده بودند، زنده بود و دست و پایش را با زنجیر بسته بودند و روی سنگ گذاشتنش و شروع به شستن کردند، فقط انگار جای سیلی و ضربه روی صورتش بود، در خواب خیلی منقلب شدم.

گریه کردم و برایم خیلی عجیب بود. صبح در حالی که درگیر تعبیر این خواب در ذهنم بودم به بهشت زهرا(س) آمدم و برای کار روزانه آماده شدم. در ابتدا قبل از شروع کار برای همکارانم ماجرای خوابم را تعریف کردم. حتی اینکه آن خانم چه لباسی پوشیده بود و یا روی کدام سنگ او را می شستند.

آن روز تا غروب جنازه ها را شستیم و همه چیز عادی بود. زمان استراحت شد و رفتیم برای آماده شدن و رفتن. در حال پوشیدن لباسهامون بودیم که عده ای از همکارانم رو صدا زدن که جنازه ای برای شستن آورده اند. چند لحظه ای از رفتن آنها نگذاشته بود که دیدم با تعجب و سراسیمه آمدند که آثاری، آثاری بیا همون رو که می گفتی آوردند! خشکم زد. با صدای لرزان گفتم: چه می گویید؟ چی شده؟ من، من گفتم؟ آهسته آهسته با ترس عجیب رفتم داخل غسالخانه! باور کردنی نبود، نه تنها من بلکه آن روز 14 یا 15 نفر بودیم. همه این صحنه را دیدند. روی پاهام نمی توانستم بایستم. خانمی سیلی خورده! چه می بینم! چند لحظه بعد به خودم آمدم. رفتم از اقوامش ماجرا رو بپرسم، یکی از بستگانش گفت: چند سال پیش بر اثر فشارهای روحی زیاد این بنده خدا مجنون میشه و در حالت شدید روحی قرار می گیرد.. آن را با زنجیر به تخت تیمارستان می بستند. این اواخر هم حال بدی داشت، تا اینکه خودش رو از پشت بام تیمارستان به پایین می اندازد و فوت می کند...

ماجرای خیلی عجیب بود. ارتباط این بنده خدا با خواب من! گیج بودم. خودم آن را شستم و بدنش رو با برگهای قرآن پوشاندم و به نوعی تطهیرش کردم و خدا رو قسم دادم به قرآنش، که ببخشدش و بیامرزدش.

وقتی که شهدا دخترم را شفا دادند

یادآوری این موضوع هم من را آزار میدهد. سال 87 بود. 18 سال داشت و با سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد. دخترم رو میگویم. خدای من! چه لحظات سنگینی بود. نمی توانستم این غصه بزرگ رو تحمل کنم. عزیزترین هدیه خداوند به من و همسرم‌، جلوی دیدگانمان داشت آب می‌شد. حتی تصورش غمگین کننده است. تمام راه‌ها را رفته بودیم. در نهایت نظر پزشک‌ها این بود که برای مداوا باید به خارج از کشور اعزام بشود. کشور آلمان رو باز به توصیه پزشک انتخاب کردیم و رایزنی‌های اولیه هم انجام شد.

این روزها تقریباً همه همکارانم در سازمان بهشت زهرا(س) به خصوص آنهایی که با من تو یک اتاق و یک ساختمان کار می‌کردند مشکل من و خانوادم رو می‌دانستند، هرکسی به هر نحوی که می‌شد همدردی و همراهی می کرد و سعی داشت به من روحیه بدهد. یک روز خیلی اتفاقی آقای صادقی‌فر مسئول بخش اجرایی سازمان را دیدم. آن روز اتفاقاً از روزهای قبل خیلی حالم بدتر بود. صادقی فر حالت اضطراب و نگرانی رو در من دید کمی من را آرام کرد و روحیه داد. با آقای صادقی فر خداحافظی کردم و گفتم: من را دعا کنید. رفتم به اتاق کارم و روی صندلی پشت میزم نشستم. ساعت انگار گذر زمان رو فقط به من نشان می داد! تلفن زنگ زد، دو ساعتی از آمدنم به اتاق می‌گذشت و من متوجه نبودم بی اختیار گوشی رو بر داشتم. آقای صادقی فر بود. گفت: بعد از اینکه شما رو آشفته حال دیدم خیلی فکر کردم. یک پیشنهاد دارم. بیا همین الان بر و قطعه 24 سر مزا ر شهید "جهان آرا" و از خداوند به واسطه ایشان حاجتت رو بخواه، تقاضا کن که واسطه بشود و شفای دخترت رو از خداوند بگیرد. من فقط گوش می‌کردم باورش سخته ولی گوشی رو گذاشتم و بلند شدم. این بار انگار می‌دانستم چه می‌کنم و چه می‌خواهم. خانم سیادتی یکی از همکارام رو همراه کردم و رفتیم قطعه 24 گلزار مقدس شهدا و قبر شهید محمد جهان آ را.
وای که بر من چه گذشت، آن‌لحظات و دقیقه‌ها. آنچه در دل داشتم خالی کردم و گفتم و گفتم! بی حال و بی اختیار برخاستیم و برگشتیم‌! نمی‌دانم چند ساعت با جهان آرا صحبت کردم و چه می‌خواستم فقط یادم هست که دیگر نمی‌توانستم با کسی صحبت کنم و چیزی بگویم. غروب شد و من به خانه رفتم. فقط چند روز گذشته بود که خدا دخترم رو شفا داد. خدایا شکرت، نمی‌خواهم در پایان چیزی بگویم، کسی که این خاطره رو می‌خواند خودش قضاوت می‌کند. خدایا شکرت!

اسماعیل تو کیست؟  

اسماعیل تو کیست؟   
چیست؟   

مقامت؟

 آبرویت؟ موقعیت، شغلت؟ پولت؟ خانه‌ات؟ باغت؟ اتومبیلت؟ معشوقت؟ خانواده‌ات؟ علمت؟ درجه‌ات؟ هنرت؟ لباست؟ نامت؟ نشانت؟ جانت؟ جوانی‌ات؟ زیبایی‌ات؟ ...   

من چه می‌دانم. این را تو خود می‌دانی، تو خود آن را، او را، هر چه هست و هر که هست، باید به منی آوری و برای قربانی، انتخاب کنی؛

من فقط می‌توانم نشانی‌هایش را به تو بدهم:

آنچه تو را در راه ایمان، ضعیف می‌کند، آنچه تو را در رفتن، به ماندن می‌خواند؛

آنچه تو را در راه مسئولیت به تردید می‌افکند، آنچه تو را به خود بسته است و نگه داشته است، آنچه دلبستگی‌اش نمی‌گذارد تا پیام را بشنوی، تا حقیقت را اعتراف کنی، آنچه تو را به فرار می‌خواند، آنچه تو را به توجیه و تأویل‌های مصلحت‌جویانه می‌کشاند و عشق به او کور و کرت می‌کند؛ ابراهیمی و ضعف اسماعیلی‌ات تو را بازیچه ابلیس می‌سازد. در قله بلند شرفی و سراپا فخر و فضیلت، در زندگی‌ات تنها یک چیز هست که برای به دست آوردنش از بلندی فرود می‌آیی، برای از دست ندادنش، همه دستاوردهای ابراهیم‌وارت را از دست می‌دهی؛

او اسماعیل تو است، اسماعیل تو ممکن است یک شخص باشد، یا یک شیء، یا یک حالت، یک وضع و حتی یک نقطه ضعف!

اسماعیلِ ابراهیم، پسرش بود!
                                                           اسماعیل تو کیست؟  

خاطره توکلی از دهه 60؛

پاسخ جالب امام به اختلافات مسئولان نظام: به فکر گندم مردم باشید!

نماینده مردم تهران با اشاره به نامه های رد و بدل شده میان سران قوا به ذکر خاطره ای از دیدار نخست وزیر وقت با امام و بیان گلایه های میرحسین موسوی از اختلافات داخلی کشور و جواب جالب امام پرداخت.

احمد توکلی در خصوص نامه نگاری های اخیر سران قوا به یکدیگر و رسانه ای کردن این نامه ها اظهار داشت: خاطرم هست در دوران جنگ یک بار نخست وزیر وقت خدمت امام (ره) رسیده بود و در حدود 30-40 دقیقه در مورد مسائل سیاسی داخل کشور و عملکرد گروه ها و افراد که به زعم وی بر اقدامات دولت تاثیر می گذاشت مطالبی را خدمت امام عرض کرده بود.

وی اظهار داشت: بعد از اتمام صحبت های میرحسین موسوی، امام خطاب به وی فرموده بودند: ذخیره گندم شما چند روز است و نخست وزیر جواب داده بود، 7 روز. دوباره امام خطاب به وی فرموده بودند: این ذخیره را بیشتر کنید و سپس جلسه را پایان داده بودند.

توکلی در ادامه گفت: این نکته تاریخی را من به این خاطر گفتم که در شرایط حساس فعلی برخی بی تدبیری ها و بکار گرفتن افراد ضعیف شرایط اقتصادی بدی را برای کشور بوجود آورده و نابسامانی های اخیر ارز مصالح ملی و منافع مردم را به خطر انداخته و مانند سیاست های غلط قبلی این نحوه اداره ارز را به دچار مشکلاتی کرده و گرانی سنگینی به مردم تحمیل کرده است.

نماینده تهران تصریح کرد: در این شرایط طرح مسائل فرعی اصلا وجاهت ندارد و متاسفم که از اینکه رئیس جمهور چنین کاری کرده است.

توکلی با بیان اینکه بعد از حرفهایی که رئیس جمهور در آن نامه زد ما سکوت کردیم و ترجیح دادیم التهاباتی ایجاد نشود گفت: اما رئیس قوه قضائیه در نامه مستدل خود چاره ای ندیدند که به برخی نکات از نامه رئیس جمهور که شائبه اخلال در اصل تفکیک قوا که یکی از اصول مهم قانون اساسی است و عدم دیکتاتوری را تضمین می کند پاسخ بدهد.


نماینده مردم تهران اظهار داشت: البته من آرزو می کردم که ای کاش آقای رئیس جمهور هرگز آن نامه را نمی نوشتند که رئیس قوه قضائیه مجبور به پاسخگویی در خصوص شبهات قانونی ایشان باشد.

وی گفت: ولی فکر می کنم برای جلوگیری از انحراف و کژی در برداشت از قانون اساسی که این روزها با صراحت دنبال می شود رئیس قوه چاره ای جز پاسخگویی نداشتند.

توکلی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که از وی پرسید: با توجه به این که شاکله نامه رئیس جمهور بر اساس تفسیر خاص ایشان از اصل 113 بود در حالی که شورای نگهبان قبلا نظر تفسیری خود را درباره این اصل به صراحت اعلام کرده بود، آیا باز هم نیاز به پاسخگویی به نامه رئیس جمهور وجود داشت، پاسخ داد: با توجه به استدلالی که در ابتدای این مصاحبه در خصوص عدم پاسخگویی به سخنان آقای احمدی نژاد داشتم نمی خواهم وارد جزئیات نامه ایشان بشوم اما فقط همین را می گویم که در فاصله شش ماه مانده به پایان دوره ریاست جمهوری 8 ساله، ادعای حل ریشه ای و اساسی مشکلات کشور ادعای واهی و بی اساسی است که اگر بخواهیم وارد جزئیات آن بشویم گفتنی ها در این زمینه بسیار است.


توکلی در پایان گفت: امیدواریم آقای رئیس جمهور از پیمودن ادامه این راهی که در آن قدم گذاشته اند دست بردارد و به مشکلات اساسی مردم که عمدتا ناشی از عملکرد دولت خود ایشان است رسیدگی کند و فشار را از دوش مردمی که این مشکلات را تحمل می کنند بردارد.

داستان بسیار تاثر برانگیز "مادر و تولد پسر" /حتما بخوانید

ساعت ۳ شب بود که صدای تلفن , پسری را از خواب بیدار کرد.

پشت خط مادرش بود .پسر با عصبانیت گفت: چرا این وقت شب مرا از خواب بیدار کردی؟

مادر گفت : ۲۵ سال قبل در همین موقع شب تو مرا از خواب بیدار کردی

فقط خواستم بگویم تولدت مبارک .

پسر از اینکه دل مادرش را شکسته بود تا صبح خوابش نبرد

صبح سراغ مادرش رفت . وقتی داخل خانه شد مادرش را پشت میز تلفن

با شمع نیمه سوخته یافت… ولی مادر دیگر در این دنیا نبود . . .

8 جانور عجیب و غریب در دنیا

مانتیس شکارچی
این جانور موجود بسیار عجیب است به گونه ای که یونانیان باستان اعتقاد داشتند دارای قدرت ماورایی است و به همین دلیل نامی با معنای مقدس برای آن انتخاب کرده اند.

نوع ماده این جانور در حین جفت گیری اغلب جفت نر خود را می بلعد.

خرگوش دریایی
نام این جانور از زوائدی که مانند گوش خرگوش درجلوی سرش وجودد ارد گرفته شده است که درحقیقت نقش بینی را برای این جانور ایفا می کنند. خرگوش دریایی یکی از تنبل ترین و لذت جوترین جانوران دریایی و دوجنسی است .

 


کرم پهن مزین
کرم های پهن اصولاً دو جنسی هستند و هر دو اندام جنسی نر و ماده را دارند اما هنگام جفت گیری باید مشخص شود هریک از کرمها چه نقشی دارند که همین موضوع گاهی منجر به نزاعی مرگ آور می شود


ماهی پهن ماسه ای
این ماهی زمانی که متولد می شود دارای بدنی متقارن با یک چشم در هر طرف است اما پس از چند روز چشمها به سمت یکدیگر و به یک سمت حرکت کرده و ادغام می شوند و بدن جانور نیز به یک سمت خم می شود پهن ماهیان بالغ اغلب در طول زندگی خود در اعماق دریا به گونه ای مستقر می شوند که طرف چشم دارشان روبه بالا باشد .


مارمولک شاخدار
این جانور که گاهی وزغ و یا قور باغه شاخدار نیز نامیده می شود دو زیست نیست و در بیابان های غرب آمریکا به عنوان یک خزنده زندگی می کند که سیستم دفاعی بسیار عجیبی دارد و به هنگام احساس خطر از منافذ دور چشمش خون را به صورت فواره بیرون می دهد.


میمون پوزه دراز

پوزه دراز این جانور موضوعی برای جذب جنس مخالف است که هرچه این پوزه بلند تر باشد برای جنس مخالف جذابیت بیشتری دارد. این نوع میمون در جنگلهای مانگرو برونویی زندگی می کند. میمون های نر یا در گروههای که همه نر هستند و مجرد زندگی می کنند و یا یک میمون نر با تعدادی میمون ماده و بچه میمون در یک گروه قرار می گیرند. این جانور به هنگام احساس خطر با صداهایی که به وسیله پوزه بلند خود تولید می کند سایر اعضای گروه را از خطر مطلع می کند.


غاز شنل دار
این پرنده دریایی که در آبهای جنوب آمریکا زندگی می کند. پس از مشاهده و در نظر گرفتن یک ماهی به عنوان طعمه قادر است ازارتفاع 300 پایی به سمت آن حرکت کند. کیسه های هوایی پرظرفیت این پرنده و چربی هایی که ذخیره دارد مانند یک ضربه گیر عمل کرده و مانع از صدمه دیدنش در برخورد پر شتابش با آب دریا می شود.

یاد آن دوران بخیر!!!!!!!!!!!!!!


اولین روز دبستان بازگرد                     کودکی ها ، شاد و خندان بازگرد

باز گرد ای خاطرات کودکی                   بر سواراسب های چوبکی

خاطرات کودکی زیباترند                      یادگاران کهن مانا ترند

درس های سال اول ساده بود              آب را بابا به سارا داده بود

درس پند آموز روباه وخروس                  روبه مکار و دزد و چاپلوس

روزمهمانی کوکب خانم است               سفره پر ازبوی نان گندم است

کاکلی گنجشککی باهوش بود             فیل نادانی برایش موش بود

با وجود سوزوسرمای شدید                 ریزعلی پیراهن ازتن می درید

تا درون نیمکت جا می شدیم               ما پرازتصمیم کبری می شدیم

پاک کن هایی ز پاکی داشتیم             یک تراش سرخ لاکی داشتیم 

کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت         دوشمان ازحلقه هایش درد داشت

گرمی دستانمان ازآه بود                     برگ دفترها به رنگ کاه بود

مانده در گوشم صدایی چون تگرگ         خش خش جاروی بابا روی برگ

همکلاسی های من یادم کنید             بازهم در کوچه فریادم کنید

همکلاسی های درد ورنج و کار             بچه های جامه های وصله دار

بچه های دکه ی سیگار سرد                کودکان کوچک اما مرد مرد

کاش هرگز زنگ تفریحی نبود                 جمع بودن بود و تفریقی نبود

کاش می شد باز کوچک می شدیم        لا اقل یک روز کودک می شدیم

یاد آن آموزگار ساده پوش                      یاد آن گچ ها که بودش روی دوش

ای معلم نام و هم یا دت به خیر              یاد درس آب و بابایت به خیر

ای دبستانی ترین احساس من         بازگرد این مشق ها راخط بزن

بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری/ پاسخ کوبنده به رزمایش جدید آمریکا

رسانه های عربی امروز توجه ویژه ای به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تسلیم ناپذیری جمهوری اسلامی ایران تحت فشار کشورهای غربی داشته اند. همچنین امروز آغاز فعالیت عملیاتی زیردریایی طارق 901 و ناوشکن سهند در آبهای خلیج فارس مورد توجه این رسانه ها قرار داشته است.

بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری

رسانه های عربی امروز توجه ویژه ای به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز تسلیم فشارهای غرب نمی شود، داشته اند.

در این میان روزنامه الیوم السابع امروز در گزارشی اعلام کرد: آیت الله خامنه ای تاکید کرد که ایران تصمیماتش را بر مبنای مصالح مردم و کشورش اتخاذ می کند، حتی اگر این مسئله با خشم قدرتهای بین المللی همراه شود.


بخش عربی فرانس 24 نیز در گزارشی اعلام کرد ایران تاکید کرده که برابر فشارهای بین المللی تسلیم نخواهد شد. در این گزارش تصاویری از تظاهرات مردم ایران اسلامی که تصاویری از مقام معظم رهبری را در دست داشتند، گنجانده شده است.

روزنامه القبس کویت نیز امروز اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که این کشور به برکت حضور مردم حرف هیچ ابرقدرتی را قبول نمی کند.

روزنامه الشروق مصر، شبکه فلسطین الاخباریه، روزنامه الغد اردن الیوم و الجزیره قطر از جمله رسانه هایی بودند که این بیانات را پوشش داده اند.

پاسخ کوبنده به رزمایش آمریکارسانه های عربی امروز در گزارشهای متعددی به آغاز فعالیت عملیاتی زیردریایی طارق 901 و ناوشکن سهند در آبهای خلیج فارس پس از برگزاری رزمایش اخیر آمریکا با حضور 30 کشور مختلف پرداخته اند.

روز گذشته زیردریایی سنگین طارق 901 با دستور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در بندرعباس به آب انداخته شد.  زیردریایی طارق 901 چندی پیش توسط متخصصان متعهد و توانمند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اورهال شده است که با موفقیت به یگان زیر سطحی نیروی دریایی ارتش ملحق شد. ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند نیز توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شد.
 
دستور به آب اندازی زیردریایی طارق 901 و ناوشکن سهند توسط حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در بوشهر در منطقه استراتژیک خلیج فارس صادر شد.

اقدامات جدید جمهوری اسلامی در دفاع از حریم کشورمان امروز بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه داشته است. روزنامه الدستورامروز در گزارشی نوشت : در حالی که آمریکا همچنان در حال انجام رزمایش مین روبی در خلیج فارس است، ایران یک فروند زیردریایی و ناوشکن جدید را وارد آبهای منطقه کرد. 

 در ادامه

ادامه نوشته

دانشجویان معترض پرچم آمریکا را به آتش کشیدند



صدها تن ار دانشجویان معترض ایرانی پرچم آمریکا را در مقابل سفارت سوئیس در تهران به آتش کشیدند.

،  دانشجویان ایرانی معترض که ظهر امروز در مقابل سفارت سوئیس در ایران تجمع کرده بودند در اعتراض به ساخت فیلم موهن آمریکایی که در آن به پیامبر اعظم ( ص) اهانت شده بود، پرچم آمریکا را به آتش کشاندند.

 دانشجویان معترض هنگام به آتش کشیدن پرچم آمریکا شعار "هیهات منه الذله"، "یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا"، "برخیز ای مسلمان بشکن سپاه شیطان" و "مرگ بر آمریکا و اسرائیل" سر دادند.

صدها تن از دانشجویان ایرانی ظهر امروز با قرائت بیانیه ای به تجمع خود در مقابل سفارت سوئیس پایان دادند.

اینم فوتواندو( تکواندو+فوتبال)

                                       اینم فوتواندو

همین بازی ها رو کردین که نتیجه هم نمیگیرین

تصاویر/ آفرینش//شفق قطبی/اجرام آسمانی

(ثُمَّ اسْتَوی إِلی السَّماءِ وَهِی دُخانٌ...);[پس به آفرینش آسمان پرداخت، در حالی كه به صورت دود بود... 

شفق قطبی در شبهای جادویی/ تصویری از برخورد پروانه ای شکل

مجله نشنال جغرافی این هفته با ارائه تصاویری زیبا از ستون فقرات قو، موشک کیهانی، شبهای جادویی و حباب ستاره ای به معرفی بهترین تصاویر نجومی پرداخته است

به سوی خانه

کپسول سایوز TMA-03M با عبور از ابرها در یک محوطه دور افتاده ای در قزاقستان فرود آمد، سه فضانورد پس از شش ماه از ایستگاه بین المللی فضایی به زمین بازگشتند. این افراد اعضای مأموریت اکتشاف 30 و 31 بودند.

حباب ستاره ای

یک ستاره روشن حبابی از گاز را در یک تصویر غیر متعارف که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده ایجاد کرده است.
درحالی که این ستاره به پایان عمل خود نزدیک شده، سوخت آن کاهش یافته و ستاره بی ثبات شده است.

در این تصویر گاز خارج شده از آخرین انفجار این ستاره به عنوان یک حباب ضعیف از گاز اطراف ستاره مشاهده می شود.

شبهای جادویی

شفق شمالی آسمان یک دهکده را در شمال سوئد روشن کرده است.

شفق‌های قطبی نورهای زیبایی هستند که به طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند که معمولاً در شب و در عرض‌های جغرافیایی قطبی به چشم می‌خورند. آنها در یونوسفر تشکیل می‌شوند و در سپیده دم قطبی قابل مشاهده هستند. در عرض جغرافیایی قطب شمال به آنها شفق‌های شمالی نیز گفته می‌شود.

شفقهای شمالی وقتی ایجاد می شوند که ذرات خورشید با شدت وارد میدان مغناطیسی زمین می شوند.

تنها چند سال پیش به نظر می رسید که اطراف این ستاره که ستاره ای جوان شبیه خورشید ما بود، یک منظومه شمسی ایجاد شده است، اما اکنون دیگر از آن خبری نیست و گویی ناپدید شده است.

شعله سحابی

چندین سحابی از جمله سحابی شعله که به صورت یک نقطه روشن در این تصویر به نظر می رسد درون یک ستاره می درخشند. این تصویر توسط کاوشگر مادون قرمز میدان عریض ناسا گرفته شده است.

سحابی شعله یا ان‌جی‌سی 2024 یک سحابی در صورت فلکی شکارچی است که حدود 900 تا 1500 سال نوری تا زمین فاصله دارد. این صورت فلکی در نیم کره شمالی در عصرهای زمستانی قابل مشاهده است.

کمان قرمز رنگ در گوشه پایین راست تصویر ستاره شکارچی است. این صورت فلکی شاید شناخته ‌شده ‌ترین و زیباترین صورت فلکی در آسمان باشد. هیچ یک از صورت‌های فلکی دیگر تا این حد شباهت به نامش ندارد.

موشک کیهانی

گاز گرم جوشان از یک ستاره تازه متولد شده در مقابل هسته متراکم یک ابر ملکولی هیدروژنی حرکت می کند، گازی که تداعی کننده تصویر پرتاب یک موشک به فضا است، اما این بار این موشک در کیهان پرتاب شده است.

خبر گزاری مهر متن خودش هم نمیخونه


پرواز با 12هزار سلول خورشیدی
بازگشت هواپیمای بدون سوخت از قاره آفریقا به اروپا
هواپیمای خورشیدی که ماه گذشته بدون حتی یک قطره سوخت از قاره اروپا به آفریقا رفت، امروز سه شنبه دوباره به اروپا باز می گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ هواپیمایی که قادر است بدون سوخت پرواز کند قرار است امروز-  سه شنبه – پایتخت مراکش را به مقصد پایتخت اسپانیا ترک کند.

این هواپیما که انرژی خود را از خورشید می گیرد، در نخستین پرواز آزمایشی خود از مادرید، پایتخت اسپانیا، با پیمودن مسیری 830کیلومتری، که 19ساعت طول کشید، با موفقیت در فرودگاه رباط به زمین نشست.

این هواپیمای ساخت سوئیس در ساعت هشت صبح روز سه شنبه از فرودگاه شهر رباط به سوی فرودگاه باراخاس در مادرید ترک خواهد کرد و نیمه شب چهارشنبه در مسیر سوئیس قرار خواهد گرفت.

این هواپیمای غول پیکر فناوری پیشرفته بالهای یک جمبوجت را دارد اما وزن آن به اندازه یک خودروی سایز متوسط است. 12 هزار سلول خورشیدی روی سطح این هواپیما، انرژی مورد نیاز چهار موتور الکتریکی آن را تامین می کنند.

ماه گذشته این هواپیمای خورشیدی مسافت دو هزار و پانصد کیلومتری از مادرید تا رباط را بدون استفاده از سوخت پیمود.

هدف این پروازهای آزمایشی، پرواز به دور دنیا در سال 2014 با استفاده از نسخه پیشرفته این هواپیما است.


 امانت داری و اخلاق مداری 
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع  "خبرگزاری مهر"  مجاز است


از حکمرانی پاپ بر آمریکا تا فرار نیکسون از سربازی

با وجود اینکه مذهب رئیس جمهور آمریکا برای قانون اساسی آمریکا ملاک نیست، اما همیشه مذهب روسای جمهور آمریکا فاکتور مهم و بحث برانگیزی در انتخاب بالا ترین مقام اجرایی آمریکا و ارزیابی عملکرد دولت او بوده است.

خبرگزاری مهر در یک سلسه گزارش به بررسی مولفه های تاثیر گذار  در انتخاب رئیس جمهور آمریکا می پردازد. گزارش سه گانه اول نگاهی خواهد داشت به نقش مذهب در فضای سیاسی آمریکا.


 در قسمت اول، به بررسی اصول کلی رابطه مذهب و پست ریاست جمهوری آمریکا، بررسی مختصر مذاهب روسای جمهور آمریکا، و بررسی چالش های مذهبی برخی از روسای جمهور آمریکا پرداخته می شود. در قسمت دوم و سوم به خاطر نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بحث برانگیز بودن مذهب دو نامزد رقیب، به طور جداگانه به بررسی گرایشات و حواشی مذهبی باراک اوباما و میت رامنی پرداخته می شود.
 

بر اساس قانون اساسی آمریکا، اصل دوم / ماده شماره یک، شخصی صلاحیت تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا را دارا است که:

  • متولد ایالات متحده آمریکا باشد؛
  • حداقل سی و پنج ساله باشد؛
  • حداقل 14 سال ساکن آمریکا باشد.

بر اساس اصل ششم قانون اساسی آمریکا: "برای تعیین صلاحیت مقامات ایالات متحده هیچ آزمایش مذهبی جایز نیست ". در واقع عقیده بر این است که قانون اساسی آمریکا (1789) در کنار اعلامیه استقلال آمریکا (1776) و منشور حقوق ایالات متحده (متمم های قانون اساسی آمریکا، 1791) زیربنای یک "دین مدنی" در ایالات متحده آمریکا هستند. این اسناد نه تنها اجباری برای دین دار بودن رئیس جمهور آمریکا برنشمرده اند بلکه در نظر داشتن گرایش دینی نامزد های تصدی پست های حکومتی را جایز نمی دانند. مادامی که یک فرد به این اسناد متعهد باشد می تواند با داشتن دیگر شرایط رئیس جمهور آمریکا شود.


 
برای تعیین صلاحیت مقامات ایالات متحده هیچ آزمایش مذهبی جایز نیست.
قانون اساسی آمریکا

اگر چه قانون اساسی آمریکا از گرایشی دینی خاصی برای نامزد پست ریاست جمهوری آمریکا سخنی به میان نیاورده است و سخن گفتن در مورد آن را جایز نشمرده است، اما گرایش دینی رئیس جمهور آمریکا نقش به سزایی در تصمیم گیری رای دهندگان مردم آمریکا، به عنوان یکی از مذهبی ترین کشورهای غربی، بازی می کند. [در جدیدترین تحقیق صورت گرفته که توسط دانشگاه شیکاگو در آوریل 2012 صورت گرفته است، در میان کشورهای اروپایی و آمریکایی جنوبی و شمالی، ایالات متحده آمریکا پنجمین کشور مذهبی شناخته شده است.]

همچنین، گرچه به لحاظ رسمی تمامی روسای جمهور آمریکا، مسیحی به شمار می آمده اند اما گرایش دینی برخی از آنان از تامس جفرسن، سومین رئیس جمهور آمریکا، گرفته تا چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما، مورد تردید قرار گرفته است.

بر اساس گزارش منتشر شده شورای مذهب و زندگی عمومی پیو به جز 3 تن از روسای جمهوری آمریکا که گرایش مذهب خاصی نداشته اند بقیه، به یکی از مذاهب و یا فرقه های مسیحی تعلق دارند. مذهب بیش از نیمی از روسای جمهور آمریکا اپیسکپل یا  پرسبیتری است. مذهب اکثر روسای جمهور آمریکا پروتستان است. مذهب اکثر روسای جمهور آمریکا از فرقه های پروتستان کَالوینی نشات می گیرد.

کلیسای اپیسکپلیک کلیسای آنگلیکانی است که اندکی پس از انقلاب آمریکا در سال 1789 با جدا شدن از کلیسای انگلستان تاسیس شد. این مذهب حاوی سنت های پروتستان و کاتولیک است.

پیشینه پرسبیتری ها به قرن شانزدهم میلادی و به اصلاحات پروتستانی بر می گردد. نخستین کلیسای پرسبیتری آمریکا در سال 1706 در فیلادلفیا تاسیس شد.

باپتیست ها یکی از فرقه های پروتستان هستند که از مدافعان سرسخت جدایی دین از سیاست هستند. همچنین در این فرقه سلسله مراتب مذهبی دیده نمی شود. پیشینه باپتیست ها به سال 1609 و پیوریتن های انگلیس ساکن آمستردام هلند برمی گردد.

متودیست ها جنبش پروتستانی بود که در سال 1729 توسط چند دانشجوی دانشگاه آکسفورد به راه افتاد. متدودیسم پیش از انقلاب آمریکا وارد این سرزمین شده بود اما در سال 1784 اولین کلسیای اپیسکپل متودیستی آمریکا در بالتیمور مریلند و جدای از کلیسای متدودیست انگلستان تاسیس شد. متدودیست ها دین را در زندگی روزمره اجتماعی می‌بینند و بر اساس سنت و تجربه به تفسیر و استنباط از انجیل می پردازند.

یونیترین هاتثلیث (پدر، پسر، و روح القدس) مسیحیت را رد می کنند. اعضای این فرقه به مرجعیت اخلاقی عیسی معتقد هستند. گرچه از قرن 17 میلادی اعتقادات این فرقه در آمریکا وجود داشته است اما این فرقه به طور رسمی از قرن 19 میلادی با جدا شدن از کلیسای اپیسکپل، در آمریکا رسمیت یافت.

کلیسای مسیح یا مریدان مسیح  یک فرقه پروتستان خط اصلی (پروتستان هایی که از زمانی که آمریکا مستعمره انگلستان بود تا اوایل قرن بیستم میلادی در آمریکا حضور داشته اند) است در سال 1800 توسط اقلیتی از پرسبیتری ها در آمریکا تاسیس شد. پیروان کلیسای مسیح بر این باور هستند که در ایمان و اعتقاد خود آزاد هستند و مجبور به پذیرش دستور فرد دیگری نیستند.

کلیسای اصلاحی هلندی  یک کلیسای اصلاحی پروتستان است که در سال 1628 در نیوآمستردام (نیویورک کنونی) آمریکا تاسیس شد. این فرقه تفاوت چندانی با دیگر فرقه های پروتستان ندارد.

کوئکر ها که زاده اصلاحات پروتستان در انگلستان قرن شانزدهم میلادی هستند اندکی پس از اعلام وجود برای آزادی مذهبی به آمریکا مهاجرت کردند. اعضای این فرقه معتقد هستند رابطه با خدا بی واسطه و فردی است.

همان طور که پیش تر اشاره شد سه تن از روسای جمهور آمریکا گرایش مذهبی نداشته اند، تامس جفرسِن، ابراهام لینکن، و اندرو جانسن. در مورد مذهب این سه رئیس جمهور آمریکا بحث های زیادی انجام شده است اما موسسه پیو این سه رئیس جمهور را فاقد گرایش مذهبی اعلام کرده است.

در دوره های از تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مذهب کاندیدای ریاست جمهوری عاملی بحث برانگیز بوده است.

کندی رئیس جمهور کاتولیک امریکای پروتستان

در سال 1960 هنگامی که حزب دموکرات یک نامزد کاتولیک را برای مبارزه با نامزد جمهوری خواهان معرفی کرد، جامعه آمریکا با اکثریتی پروتستان در شوک احتمال حکومت کردن یک کاتولیک بر یک جامعه پروتستان فرو رفت. مذهب پروتستان نقطه مقابل کاتولیسیزم بوده است، پروتستانیسم زاییده عقاید مخالف با کاتولیسیزم بود. جامعه پروتستان آمریکا از این می ترسید که تصمیم گیری رئیس جمهور آمریکا تحت تاثیر پاپ و واتیکان قرار بگیرد. در هر حال جان اف. کندی یک کاتولیک بود و موظف به انجام دستورات پاپ. کندی تلاش بسیاری کرد تا به جامعه آمریکا بقبولاند که مذهب او در کار او دخالتی نخواهد داشت. وی سرانجام با کسب %49.7 آرا مردمی در مقابل %49.5 آرا مردمی موفق به شکست ریچارد نیکسن، کاندیدای حزب جمهوری خواه شد.

نیکسون  و فرار از خدمت سربازی به خاطر مذهب

هشت سال بعد ریچارد نیکسون با شکست دادن نامزد دموکرات ها به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد. مادر نیکسون یک کوئکر بود، و نیکسون با استفاده از همین موضوع در سال 1942 از زیر بار خدمت اجباری سربازی در ارتش آمریکا طفره رفت. وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا بر خلاف سنت کوئکر که بر اساس آن پیرو این مذهب هیچ گاه نباید قسم بخورد، در هر دو دوره مراسم آغاز ریاست جمهوری خود، رسما قسم خورد. هم چنین وی در طول دوره تصدی ریاست جمهوری آمریکا بر روی یکی دیگر از اصول اصلی مذهب خود پای گذاشت. در حالی که کوئکرها باید صلح طلب باشند و از جنگ بپرهیزند و نیکسون به همین بهانه از زیر خدمت اجباری سربازی در جنگ دوم جهانی فرار کرده بود، به عنوان رئیس جمهور آمریکا در جنگ ویتنام دستور محرمانه حملات سهمگینی را علیه دشمنان ارتش آمریکا در کامبوج صادر کرد که منجر به قتل عام بیش از 40 هزار انسان شد.

عکس خبر / متین ، کودک مغناطیسی در تبریز

متین کودکی 6 ساله که بدنش خاصیت مغناطیسی عجیبی دارد می تواند فلزات و برخی اجسام پلاستیکی را جذب کند که این مورد از موارد خارق العاده در جهان است.

بدون شرح...

راز دلار؟؟؟؟؟

بسم الله الرحمن الرحیم

بی شک باید  سمبولیسم و نماد گرایی را جز لاینفک جریان فراماسونری دانست جریانی که موجودیت آن بیش از هر تمدن دیگری با پاگانیسم مصر باستان گره خورده است . که قبلا در مقاله ای دیگر با عنوان "نماد های ماسونی مصر باستان" مفصل به آن پرداختم .

اصولا صحبت از نماد گرایی ماسونی نه در این مجال بلکه خود فرصتی مفصل می طلبد اما آنچه قصد دارم در این جستار به آن بپردازم صرفا نماد گرایی این جریان در دلار آمریکاست که به طرز شگفت انگیزی گویا مرامنامه و مانیفست یهودی– فراماسونری  آنهاست تا وسیله ای برای داد و ستد.

ششم ژوئيه سال 1785كنگره آمريكا ( که در آن زمان، تنها يك مجلس بود) به اتفاق آراء دلار«« Dollar  را واحد پول آن كشور قرار داد.

 پيش از استقلال ايالات متحده یعنی در 4 ژوئیه 1776 ، پول انگلستان (ليره) در 13 مهاجر نشين انگليسي آمريكاي شمالي رايج بود.

 در جريان انقلاب، آمريكائيان سكه نقره اي اسپانيا به نام «دلار» را كه در مكزيك رايج بود وسيله داد و ستد قرار داده دادند و به همين دليل نام پول ملي خود را «دلار» گذاشتند.

سكه دلار نقره اي از قرن چهاردهم بیش از سه قرن به نام «تالرThaler، دالر، تلار و دلار» در اروپا رايج بود كه اسپانيايي ها آن را حفظ كردند و به مستعمرات خود در قاره آمريكا منتقل ساختند.

اس با خط عمودي« $» كه علامت بين المللي دلار است نيز از اسپانيايي ها اقتباس شده كه پول خود را با علامت P (پي) مشخص مي كردند و اين «P» در آمريكاي شمالي به تدريج و در جريان نوشتن به شكل «$» درآمد.(1)

روند گنجاندن نمادهای یهودی – ماسونی در اسکناس 1 دلاری ختم نگشت و تمامی اسکناسهای بعد از آن نیز از این امر مستثنا نبودند.

اما اسکناس 1 دلاری به عنوان نخستین اسکناس و از طرفی دیگر به لحاظ تعدد نشانه های ماسونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کشف رمز از آن نیات پشت پرده و مخوف طراحان نظم نوین جهانی را آشکار می سازد.

پیش از پرداختن به این مسئله توضیحی اجمالی  راجع به برخی  اعداد مقدس ماسونها را لازم می دانم .

نخستین عدد 9 است که به حلقه 9 نفره زنجیره ماسونها ، تعداد استادانی که در جستجوی حیرام رفتند تعداد ضربه های درجه استادی و...(3) اشاره دارد.

 دومین عدد 11 است که آن نیز به دوستون بواز و جاکین که بنا بر اعتقاد ماسونها  در ابتدای معبد سلیمان قرار داشتند، عرض حمایل استاد به سانتی متر (مجموع ستارگان 5 و 6 پر)، تنها عدد دورقمی که اکر برعکس شود تغییر نمی کند و ...(4) اشاره دارد.

سومین عدد 13 است که بی شک از مهمترین نشانه های  تعلق فراماسونری به یهودیان و مصر باستان است که دلایلی از قبیل اتفاق موسوم به  پوریم در 13 فروردین در عهد خشایار شاه ، 13 تکه از بدن اوزیریس که توسط ایسیس(خدایان مصر باستان) پیدا شد ، خیانت سیزدهمین نفر(یهودا اسکاریوتی) به حضرت مسیح (ع) و ... مد نظر است.

چهارمین عدد 33 است که اشاره دارد  به 33 رتبه و درجه فراماسونری ، حاصل ضرب عدد مقدس ماسونها یعنی یازده در سه مرتبه شاگردی- ابزار یاری و استادی (11* 3=33) ، سن حضرت مسیح هنگام کشته شدن(البته به نشان تمسخر مسیح توسط یهودیان) و...

پس از این مقدمه نسبتا طولانی در ذیل به ترتیب به برخی از نشانه ها ی یهودی- ماسونی موجود در یک دلاری اشاره می گردد:

الف : نمادهی ماسونی در روی 1 دلاری:

 

 1- درج تصویر جرج واشنگتن به عنوان اولین رییس جمهور آمریکا که فراماسون اعظم و دارای درجه   33  در این تشکیلات بود البته بنای یاد بود وی در واشنگتن مملو از نشانه های ماسونی است.

2- استفاده از 13 دایره در مهرسبز رنگ  وزارت دارایی امریکا در شکل ^ مانند . البته خود شکل ^ ، نماد مردانگی در مصر باستان و در میان یبوسی ها بوده  و اشاره به یکی از شرایط اصلی عضویت در لژهای فراماسونری یعنی مرد بودن دارد  که تاثیر آن در درجه نظامیان کنونی (گروهبان و استوار) کاملا مشهود است.

3- استفاده از مجموع 13 برگ و میوه در سمت چپ و راست تصویر جرج واشنگتن(دایره های قرمز رنگ)

4-  استفاده از 33 حلقه در قسمت چپ و راست در پایین دلار (بیضی های سبز رنگ) که گویای 33 حلقه زنجیر وار رتبه های ماسونی برای رسیدن به مقام استادی اعظم یا بزرگ بازرس کل (همان فراماسون درجه 33 )است.

5- – گنجاندن تصویر جغد در گوشه بالایی و سمت راست دلار به گونه ای کاملا ماهرانه و مخفیانه که به سادگی قابل رویت نیست و نیاز به بزرگنمایی بسیار زیادی دارد .(دایره ها و فلش آبی رنگ)نا گفته نماند که جغد نماد یهودی مارانوس (یهودی که برای پیش بردن اهدافش دین خود را مخفی میکند) است و به این نکته اشاره دارد که کشور ایالات متحده با چه اندیشه و مبانی فکری تاسیس گشته است البته فقط و فقط ذکر نقش  یهودیان و پیوریتنهای موثر در تاسیس امریکا خود به تنهایی کتابی قطور می شود که فرصتی دیگر را  می طلبد.در تصویر هوایی از کنگره آمریکا نیز به سهولت می توان تصویر جغد را در اطراف این ساختمان تشخیص داد.

6- نباید از طراحی های تار عنکبوت مانند زمینه دلار به سادگی گذشت چراکه به طرز ماهرانه ای سمبل ها ونمادهای مورد احترام و تقدیس ماسونها و یهودیان را در آن خواهید یافت . به عنوان نمونه خرگوش     نیم رخ که چشم چپش به سمت بیننده است دقیقا در روبروی تصویر پنهانی جغد برایتان به رنگ سفید مشخص گشته است.

(لوگوی    p   l   a   y   b   o   y  که از نشانه های غیر اخلاقی و سین کاف سین است نیز از همین نماد گرفته شده است)

شایان ذکر است از دیدگاه سمبولیک برخی حیوانات مانند مار ، جغد ، خرگوش ، ققنوس(پرنده افسانه ای) و بز برای ماسونها و شیطان پرستان مقدس هستند اما از این میان جغد به سبب گردش سیصدو شصت درجه ای گردنش و نیز خرگوش به دلیل اینکه همیشه بیدار است نماد هوشیاری و تسلط گشته اند. که از دیدگاه ماسونها این خصیصه بسیار مهم می نماید و الگوی چشم جهان بین که در باره آن سخن خواهیم راند نیز گواهی بر این مدعاست.

از سوی دیگر نیز اگر دقت فرمایید با فرهنگ سازی جریان فراماسونری از طریق کارتونها ، داستانها و.. خرگوش نماد با هوشی ، جغد و بز نیز نماد حکمت و دانایی گشته اند .

1 - مهر بزرگ امریکا:

قبل از تعطیلی مجلس آمریکا در تاریخ چهارم جولای 1776، کمیته ای انتخاب شده بود تا مهری برای این کشور تهیه نمایند. اعضای کمیته 5 نفر بودند که سه نفر از آنها شامل بنیامین فرانکلین، جان آدامز و توماس جفرسون می شد که پیش نویس بیانیه استقلال آمریکا را تهیه کردند.

ایشان افراد اولین کمیته به حساب می آمدند. قبل از آن که طرح مهر به تصویب نهایی برسد، دو کمیته دیگر و جمعا 14 نفر و به مدت 6 سال بر روی آن کار کردند. طرح نهایی که در تاریخ 13 ژوئن 1782 مورد تصویب مجلس قرار گرفت، توسط چارلز تامپسون با سمت منشی به مجلس ارایه شد. وی در این طرح پیشنهادات مشاوران و هنرمندان هر سه کمیته را لحاظ کرده بود. نکته جالب در این میان تعلق تقریبا تمامی افراد این کمیته ها به تشکیلات فراماسونری بود لذا بررسی به کار گیری نماد های گوناگون ماسونی در مهر رسمی ایالات متحده امریکا که  به سبب تعدد ، باید آنرا مهر ماسونی امریکا دانست. از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

اگر اندکی دقت فرمایید عقاب که نماد پرنده زئوس خدای یونان باستان است در پنجه راست خود شاخه زیتونی شامل 13 برگ و 13 میوه نگه داشته ،  و در پنجه دیگر 13 تیر .

دم عقاب دارای 9 پر است از سویی دیگر هر بال این عقاب 33 پر دارد که قبلا راجع به این اعداد توضیح داده شد.

در منقار عقاب نواری قرار دارد که بر روی آن به زبان لاتین نوشته شده (E PLURIBUS UNUM) که به معنی  "وحدت از کثرت" است (اشاره به ایالات متحده) اما نکته جالب تعداد حروف این جمله  بوده  که شامل13 حرف است .

بر روی سر عقاب 13 ستاره قرار گرفته که در مجموع یک ستاره شش پر(ستاره داوود) را تشکیل میدهد.که نشان از تعلق امریکای 227 سال پیش به یهودیان و مارانوس ها دارد .

 بر سینه عقاب سپری قرار دارد که بر روی آن 13 خط قرمز و سفید (پرچم امریکا) نقش بسته گفتنی است رنگ قرمز و سفید رنگ دو ستون معروف ماسونها یعنی بواز و جاکین بوده است .(5)

 البته در دلار به جهت سیاه سفید بودن، این رنگها مشخص نیست . و دیگر اینکه دلیل مذکور علت و تفکر پشت پرده طراحی پرچم امریکا نیز محسوب   می شود.

در مهر بزرگ صورت عقاب به سمت پنجه ای است که شاخه زیتون(به عبارتی شاخه درخت غار) را نگاه داشته است. صورت عقاب در مهر ریاست جمهوری در جهت مخالف یعنی به طرف پنجه ای بود که تیرها را نگاه می داشت تا این که در سال 1945 "هری ترومن" سی و سومین رییس جمهور امریکا دستور طراحی مجدد آن را به سمت شاخه زیتون صادر کرد.(6)

 در واقع ترومن پس از حمله وحشیانه  اتمی به ژاپن و به شهر هیروشیما و ناکازاکی در نزدیکی مدار 33 درجه زمین !!! و معرفی کشورش  به عنوان ابر قدرت جهان این دستور را داد تا با گرداندن سر عقاب از سمت تیر ها (نماد جنگ)به سمت شاخه زیتون (نماد صلح) چهره کریه و خون خوار امریکا را اندکی تطهیر کند و در لفافه آغاز نظم نوین جهانی را اعلام نماید.شایان ذکر است سال 1945 سال طلاییی ماسونها بود و آنها خود را از پیش برای آن مهیا کرده بودند چراکه اگر سال استقلال امریکا 1776 را از این سال(1945) کسر کنیم عدد حاصل یعنی 169 حاصلضرب 13 در خودش می شود (13*13 =169).

2 - در سمت راست مهر ماسونی دلار و نیز در منتها الیه سمت چپ دلار (داخل بیضی های قرمز) 13 میوه قرار گرفته است .

3- در وسط دلار عبارت (IN GOD WE TRUST) به معنی ما به خدا اعتقاد داریم (داخل بیضی آبی رنگ) نوشته شده است که ممکن است ما را قدری سردر گم  و دچار پارادوکس گرداند ولی در حقیقت این عبارت برای اولین بار در سال 1957  و در اوج  کشمکش های جنگ سرد با شوروی بر روی دلار نقش بست چراکه شوروی عملا کمونیسم و بی دینی را ترویج می نمود و آمریکا برای جلب نظر کشور های مسیحی و عموما دین مدار دست به این اقدام زد.(7)

جالب اینجاست به محض پایان یافتن جنگ سرد طرحی برای حذف این عبارت از پشت دلار به کنگره رفت که به جهت فشار افکار عمومی تصویب نشد و لی ماسونها که در نهان هیچ گونه سنخیتی بین خود و خدا نمی دیدند ، در یک اقدام شیطنت آمیز در ماه مارس سال 2007 با حذف این عبارت ( IN GOD WE TRUST)  از سکه های یک دلاری یادبود جرج واشنگتن ، اندکی از افکار شوم و دین ستیزانه خود را آشکار نمودند که در نهایت مجبور به عذر خواهی از مردم آمریکا شدند .

 سوای تمامی دلایل مذکور چه دلیلی دارد که یک کشور بر روی اسکناس خود عبارت ما به خدا اعتقاد داریم را قرار دهد مگر دیگر کشور ها که چنین کاری نکرده اند به خدا اعتقاد ندارند! در واقع می بایست این اقدام سردمداران امریکایی را نوعی وانمود سازی دانست. شبیه فرد دروغ گویی که تکه کلامش "من از دروغ بدم می آید" است.

4- مهر اعظم ایالات متحده امریکا :

این مهر به شکل کنونی آن در زمان رزولت بر روی دلار قرار گرفت شما می توانید آنرا درسمت چپ دلار مشاهده فرمایید همانگونه که مستحضر هستید تصویر هرمی نامانوس به چشم می خورد که نماد هرم خئوپوس مقبره فرعون و نشان عالی انجمن های فراماسونری است.

این هرم از 13 ردیف سنگ چین تشکیل شده است و در مجموع 72 خشت دارد که اشاره دارد به  72 نیرو یا  نام خدای کابالیستها.(8) که البته کاربرد آن در موارد دیگری نیز دیده شده است مانند تعداد نفر های عضو در حلقه " صاحب دلان"  (9)

بر روی این هرم به لاتین عبارت 13 حرفی  " ANNUIT COEPTIS " به معنی خدا همیشه یاور ماست ، نقش بسته است که به گونه ای دیگر همان عبارت " IN GOD WE TRUST " است .

البته عده ای از زبان شناسان غربی آنرا  "announcing conception"به معنی "آشکار کردن رشد مخفی" معنی نموده اند چراکه conception"" در زبان انگلیسی " لقاح‌ تخم‌ وشروع‌ رشد جنين‌ " معنی می دهد که مفهوما به معنای آشکار کردن فعالیتهای  شبکه مخفی فراماسونری در نظم نوین جهانی است.

در زیر این هرم عبارت " NOVUS ORDO SECLORUM " به زبان لاتین نوشته شده است.

 که به معنای"NEW WORLD ORDER" یعنی "نظم نوین جهانی " یا "حکم جدید برای جهان" است که شما بارها آنرا در سخنرانی های سردمداران امریکا علی الخصوص بوش پدر و پسر و اوباما شنیده اید.(10)

 برخی نیز این عبارت لاتین را "new order of the secular" به معنی "نظم جدید سکولاریسم " معنی نموده اند.

مجموع برگها و میوه های موجود در پشت دلار 72 عدداست که همانگونه که توضیح داده شد نشان از نفوذ کابالیستهای یهودی در امریکاست.

پشت هرم بیابانی لم یزرع قرار دارد و جلوی آن گیاهانی روییده است . منظور از بیابان آشوب در اروپا و جنگ های متوالی است که ماسونهای آمریکا به امید تاسیس حکومت جهانی ِ ماسونی – یهودی خویش.خود را از آن بیرون کشیده و اولین کشور ماسونی جهان را تاسیس نمودند.

شاید برایتان تعجب آور باشد که چرا این هرم شکلی نامانوس داشته و راس آن جدا ودر وسط آن چشمی نورانی قرار دارد. این چشم نماد "RA" از خدایان  مصر باستان است که در پاگانیسم یونانی چشم لوسیفر یا همان چشم شیطان است ، یونانیان آنرا ستاره صبح (11)       می دانستند و همواره آن را به صورت درخشان  ترسیم می نمودند.

با اینکه شاید اندکی از موضوع اصلی فاصله بگیریم ولیکن ذکر حدیثی از امیر المومنین در پاسخ به شخصی که از وی در مورد دجال پرسیده است را مفید میدانم. ایشان در پاسخ به این شخص می فرمایند: عينه اليمنى ممسوحه والأخرى في جبهته تضيء كانها كوكب الصبح (چشم راست ندارد و چشم چپش در وسط پیشانی اش قرار گرفته نور می دهد گویا ستاره صبح است) . (12)

 راستش انسان از این همه شباهت به شگفت می آید چراکه اگر تصویر را زوم کنید از شکل ابرو و گوشه چشم روی هرم متوجه خواهید شد که این چشم ، چشم چپ است و از سوی دیگر نورانی بودن آن و نیز اینکه لوسیفر را  در اسطوره شناسی یونانی ستاره صبح     می دانند انسان را حیرت زده می کند.

چشم لوسیفر بر همه جهان نظارت داشته و هنگامی که نظم نوین جهانی به ثمر برسد (تخرییب مسجد الاقصی و ساخت معبد سلیمان و حکومت علنی ماسونی - یهودی برجهان) قسمت فوقانی هرم به بدنه آن خواهد چسبید. اگر اندکی دقت فرمایید متوجه الگوی استفاده از چشم چپ در این مورد نیز خواهید شد (13)

در واقع گروه فرانکلین میخواستند که مهر منعکس کننده مشیت الهی باشد و در این راستا بلاتکلیفی اسباط  اسرائیلی را به نمایش بگذارد. یعنی تا روزی که دوباره یهودیان به معبد سلیمان باز نگردند این هرم نا تمام خواهد ماند.

در قاعده هرم عبارتی (اعداد) یونانی "MDCCLXXVI" نقش بسته که از نظر ارزش عددی (جمع حروف به صورت ابجد)  همانگونه که در تصویر می بینید برابر با 1776 سال استقلال امریکاست . اما اگر این حروف را بر روی اهرام ثلاثه مصر باستان در نظر بگیرید  جمع قاعده این اهرام همانگونه که در تصویر محاسبه شده است برابر با 666 می شود که عدد  لوسیفر یا همان شیطان است.

البته ماسونها بارها تلاش کردند تا با دلایل واهی این وابستگی شدید خود به کابالای یهود و مصر باستان را مخفی نگه دارند برای نمونه  جوزف کمبل ،اسطوره شناس معروف ، می گوید:

هنگامی که در سطوح پایین هرم قرار دارید،می توانید این سو یا آن سو باشید.اما هنگامی که به راس می رسید همه نقاط به یکدیگر می رسند و اینجاست که چشم خداوند(!!!) گشوده میشود.

عبارت"ANNUIT COEPTIS" عقیده فرانکلین بود که یک نفر به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد اما چند نفر با کمک خدا قادر به انجام هر کاری هستند.(14)

اکنون قضاوت با شما ست آیا این نمادها و نوشته های عجیب این معنا را می دهد؟ آیا برای بیان اینکه به کمک خدا نیاز داریم باید چشم چپی را در حالت جدا و درخشان  بر روی هرم خئوپوس قرار دهیم ؟ !!!! و...

اگر هرم گیزا یا خئوپوس را در درون یک ستاره شش پر(ستاره داوود) قرار دهیم نتیجه شگفت آور خواهد بود به گونه ای که حروفی که در منتهی الیه گوشه های ستاره قرار می گیرند(مطابق تصویر) واژه "MASON" را می سازند.

5- استفاده از تکنیک ORIGAMI :

اریگامی تکنیکی است که در آن با تا زدن و یا برش کاغذ بتوان شکلهای گوناگونی درست کرد. در طراحی دلار به طرز هنرمندانه و ماهرانه ای از این تکنیک بهره برده اند که البته در طراحی اسکناسهای دیگر دلار نیز از آن استفاده شده است.ولی در خود اسکناس 1 دلاری موارد متعددی وجود دارد که برای نمونه یک مورد آن همانگونه که در تصویر مشاهده می فرمایید توضیح داده می شود.

اگر عدد 1 در گوشه دلار را از وسط به صورت عمودی تا بزنید شکل شماره 1 حاصل می گردد با تکرار این شکل به صورت تقارنی شکل شماره دو به دست می آید از به هم چسباندن این دو شکل و پاک کردن فضای اطراف آن در نهایت شکل 4 که سر مار است حاصل می شود . گفتنی است این مورد یکی از موارد استفاده از خطوط تار عنکبوتی زمینه دلار است و طراحان دلار موارد متعدد دیگری را نیز نهان نموده اند.

همان طور که قبلا نیز گفته شد مار حیوان مورد علاقه ماسونها و شیطان پرستان است . تا جایی که آن به عنوان  حیوان خانگی خود استفاده می نمایند. (15)

اما نکته جالب و مهم اینجاست که بعد از این تکنیک اریگامی بر روی سر مار عبارت"OMO" حاصل می شود که بنا به عقیده شیطان پرستان اولین واژه هستی است که شیطان آن را به انسان آموخت. هم اکنون نیز در جلسات ورد خوانی و آیین پرستش " RITUAL" شیطان این واژه مکررا مورد استفاده قرار میگیرد.

 همانگونه که عرض نمودم از تکنیک اریگامی در طراحی دلار های جدید بیشتر استفاده شده است اما با توجه به طولانی شدن این مقاله  از بیان موارد دیگر اجتناب نموده و تنها یکی از شواهد دسیسه فراماسونها در طراحی حادثه یاز ده سپتامبر را بیان می نمایم .

قبلا نیز بیان شد که 9 و 11 از اعداد مقدس ماسونها هستند لذا نباید تعجب کرد اگر حادثه برخورد دو هواپیما با برج های دو قلوی تجارت جهانی در روز یازده از ماه نهم اتفاق بیافتاد , و سپس 911 روز بعد از آن ، حادثه بمب گزاری در مادرید به وقوع بپیوندد . طراحان این اتفاقات از سالها پیش و بر مبنای پیشگویی های نوستراداموس کابالیست آن را طراحی نمودند تا به زور هم که شده است پیشگویی اعقاب خود را به تحقق برسانند.

لذا برج های دوقلوی تجارت جهانی که برمبنای الگوی دو ستون معبد سلیمان " بواز "و "جاکین" ساخته شده بود گیت و دروازه ورود ماسونها  به نظم نوین جهانی گشت و به بهانه دو برج به دو کشور مسلمان حمله شد.

در ساختگی بودن حادثه یازده سپتامبر هیچ شکی نیست و دلایل و مدارک مستدل و مستند غیر قابل کتمانی وجود دارد که تبیین آنها در این مقاله و در این مجال نمی گنجد اما با  توجه به موضوع مورد بحثمان یعنی نشانه های ماسونی دلار، استفاده از تکنیک اریگامی  نتایج باور نکردنی را بر ملا می سازد.

گر مطابق شکل اسکناسهای 5 ،50،20،10 و100 دلاری را مطابق الگو(تقریبا شبیه موشک) تا بزنید نخست (شماره یک) در 5 دلاری دو برج سالم را مشاهده می کنید.

در 10 دلاری (شماره 2) نوک برج ها آتش می گیرد، در 20 دلاری (شماره 3) آتش گسترش بیشتری پیدا کرده و پایین تر آمده  و نهایتا در 50 دلاری (شماره 4) هردو برج فرو می ریزند و در اسکناس صد دلاری (شماره 5) فقط دود حاصل از سوختن آنها ست که دیده    می شود.

آنچه در این جستار بیان گشت صرفا دلایلی کلی از ارتباط  دستگاه بنیانگذاران و حکومت گردانان ایالات متحده  با عقاید الحادی ، کفر آمیز و شیطانی  را بیان می دارد ، صد البته تبیین جزجز فعالیتها و دسیسهای آنها مثنوی صد من خواهد شد و حتی آنچه در باره دلار بیان گشت  اندکی از ماجرا بود. نویسنده تحقیقات بیشتر در این زمینه را به شما خوانندگان عزیز و گرامی محول می گرداند. ان شا الله در آینده به گوشه های دیگری از دسیسه چینی های  این جریان اشاره خواهد گشت.

 


عکس خبری / اهدای یک جلد قرآن نفیس به مقام معظم رهبری

یک جلد قرآن طلای دستنویس، ظهر 1/12/1390 دوشنبه به رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم شد که حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) این اثر هنری ارزشمند را به گنجینه آستان قدس رضوی اهدا کردند.



طنز/تحریمی که دلشون خوش بشه

بن بست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 
گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: اوباما طرح تحريم بانك مركزي ايران را امضاء كرد.
گفت: كه چي بشود؟
گفتم: براساس اين طرح هر شركت خارجي كه با بانك مركزي ايران معامله كند از مبادلات مالي و تجاري با آمريكا محروم مي شود.
گفت: يعني اوباما طرح تحريم شركت هاي آمريكايي و اروپايي را امضاء كرده است چون ايران مثل هميشه مي تواند نيازهاي خود را از طريق ساير كشورها تامين كند.
گفتم: اتفاقاً چند اقتصاددان آمريكايي نيز همين نظر را دارند و گفته اند، ايران ضرري نمي كند ولي مي تواند با بستن تنگه هرمز، اقتصاد بحران زده آمريكا و اروپا را فلج كند.
گفت: بعضي از سناتورها پيشنهاد كرده اند آمريكا در صورت بسته شدن تنگه هرمز براي باز كردن آن دخالت كند ولي سازمان «سيا» با اشاره به اقتدار ايران و شكست هاي پي درپي آمريكا در منطقه، اين پيشنهاد را احمقانه دانسته است.
گفتم: حيوونكي درست فهميده!... از پشه پرسيدند چرا زمستان ها پيدايت نمي شود؟ گفت؛ نه اين كه تابستان ها خيلي ما را تحويل مي گيرند؟!

آمار رسمی از بیکاری ناشی از هدفمندی یارانه‌ها اعلام شد


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 890 واحد در شهرکهای صنعتی در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با کاهش میزان تولید و بیکاری 4108 نفری مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، فخراله مولایی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: تا پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، 127 واحد صنعتی با اشتغالزایی 2340 نفر، تعطیل بودند که خوشخبتانه با اجرای برنامه‎‌های منسجمی از سوی واحدهای استانی، تعداد 40 واحد با اشتغالزایی 937 نفر مشغول به کار مجدد شدند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر نیز 87 واحد با اشتغالزایی 1403 نفر تعطیل هستند و 219 واحد نیز در شرف تعطیلی قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین 890 واحد نیز با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با کاهش حجم تولید و بیکاری 4108 نفری رو به رو شده‌اند، که این موضوع در حال پیگیری است. مولایی ادامه داد: تمام تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی این است که بتواند حجم بیکاری را کاهش دهد.

مولایی اظهار داشت: لایحه حمایت و پشتیبانی از صنایع کوچک به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارایه شده است و بعد از انجام کارهای کارشناسی به هیئت دولت خواهد رفت. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای اجرایی شدن این لایحه، یک ردیف اعتباری خاص به ادغام صنوف و سازمان صنایع کوچک اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار داشت: ارائه کمک‌های فنی و اعتباری به واحد‌های صنعتی، کمک‌های بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی و تقویت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را از دیگر برنامه‌های سازمان صنایع کوچک برای حمایت از تولید‌کنندگان در دستور کار قرار گرفته است. به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت،آینده روشنی در انتظار فعالیت سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی است.

مظلوم وا حسینا

هیچ یک ازاین اسامی از روی قصد و قرض شخصی نیست

ن





حسین هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم میآید ...
... صاحب بزرگترین بنگاه ملک و ماشین شهر، يك ماه تکیه راه میاندازد و خودش در روز تاسوعا سر مردم گل میمالد و ۱۱ ماه هم سرشان شیره!

حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم میآید...
قدرت‌سامورایی! شب ها در تکیه لخت میشود و میان‌داری میکند و روزها مردم را لخت میکند و زورگیری ...!
 
حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم می‌آید...
فرشید؛ پوسترهای گلزار و مهناز افشار را از بساطش جمع می‌کند و آخرین ورژن! پوسترهای علی‌اکبر (ع) و حضرت عباس (ع) را در بساطش پهن ...!
 
حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم می‌آید...
آقای مایه دار؛ تا پایان اربعین تمام پاساژش را سیاه می‌کند و تا آخر سال هم مشتری‌هایش را !
 
حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم می‌آید...
قادر؛ روزهای تاسوعا و عاشورا قمه می‌زند و علم می‌کشد ولی در ماه رمضان سیگار از لبش نمی‌افتد!
 
حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم می‌آید...
سیامک چشم چران! که پاتوقش همیشة خدا نزدیک مدارس دخترانه است در دسته‌هاي عزاداری اسفند دود می‌کند!
 
حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم می‌آید...
نیما پشت ماکسیمایش می‌نویسد "من سگ کوی حسینم" ولی هیچ وقت از چارلی (سگ ۱۱ماهه‌اش) دور نمی‌شود !
 
حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم می‌آید...
... مداح معروف شهر بابت ۷ ساعت مداحی حقوق  250 روز یک کارگر را می‌گیرد!
 
حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم می‌آید...
... رییس شرکت لبنیات «شیر تو شیر» 30 شب شیر صلواتی به خلق خدا می‌دهد و ۳۳۵ روز هم با اضافه کردن آب شیرشان را می‌دوشد!
 
حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم می‌آید...
به جای آنکه ما بر مصیبت مولا بگرییم، مولا بر مصیبت ما می‌گرید!

حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم می‌آید...
هیت امنای مسجد ...علیه السلام! درست وقت اذان ظهر عاشورا اطعام عزاداران را شروع می‌کنند و بعد از آن با انرژی و فلوت! سینه می‌زنند و گریه می‌کنند !

حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی محرم می‌آید...
کل یوم عاشورا (یعنی...۱۰ روز و شب ...غم گریه)
کل ارض کربلا (یعنی...چند مسجد و چند تکیه)

حسین (ع) هنوز مظلوم است
چون وقتی خورشید عصر عاشورا غروب کرد
او هم می‌رود
تا سال بعد!
تا یاد بعد!

هفته بسیج/ سخن عشق

مقام معظم رهبری: