مبارککککککککککک

سلام تبریک به نویسندگان وبلاگ و عرض تشکر بابت زحماتتون وبلاگ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان(ورودی91) یعنی همین وبلاگ در مسابقه وبلاگ نویسی در شهرستان مقام دوم را کسب نموده.

قابل توجه دوستان علاقمندبه همکاری

  دوستان علاقمند به همکاری لطف کنن اسم و فامیلی خودشونو بنویسن تا با اسم خودشون نویسنده بشن و همچنین هر کسی یه رمز 3الی4رقمی بده تا اون بشه رمز عبورش+یه ایدی

با تشکر

حواست باشد...

تقویم اموزشی نیم سال دوم و ترم تابستانی

جملات پنداموز

هیچوقت دقیقا نمی دونید چقدر به هدفتون نزدیک شدید

پس به سادگی از رویاهاتون دست نکشید !...

در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان، انجام شد:

ارائه یافته های پژوهش های برتر

در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان، بعد از قدردانی از این پژوهشگران توسط مسؤولان دانشگاه و پیشکسوتان عرصه ی تعلیم و تربیت، برترین های دانشگاه فرهنگیان در حوزه پژوهش، به ارائه یافته های پژوهشی خود پرداختند.

در ادامه این مراسم که با هدف گرامیداشت هفته پژوهش، در پردیس نسیبه برگزار شد، آقایان «بابایی»، «مولایی» و «ضیایی»، با ارائه پژوهش های خود در جمع سرپرستان پردیس های سراسر کشور، به بیان مهم ترین یافته های خود پرداختند.

در ابتدای این بخش، بیژن بابایی، به ارائه پژوهش خود با عنوان «در جستجوی هویت دانشگاه فرهنگیان» پرداخت و گفت: بزرگان زیادی پرورش یافته دانشگاه های تربیت معلم در سراسر دنیا هستند که همین مسأله نشان می دهد، دانشگاه فرهنگیان حائز اهمیت زیادی است.

وی، با اشاره به چالش های پیش روی دانشگاه فرهنگیان، ادامه داد: مسأله سرفصل ها و در نظر نگرفتن ویژگی های عصری دانشجو معلمان، مسأله روش ها، مهارت ها، فنون و تحلیل برنامه های درسی عاری از رویکرد پژوهندگی و مشوق های آزمایشگری، مسأله مؤلفه تدریس عملی و کارورزی، مسأله تعیین صلاحیت های معلمی و مسأله نوآوری ها در آموزش و تربیت معلم و پرهیز از آسیب تکنسین گرایی، از اهم مسائلی است که باید در دانشگاه فرهنگیان، مورد توجه قرار گیرد.

بابایی، در ادامه، به بیان راهکارهایی برای ارتقای کیفیت عملکرد دانشگاه فرهنگیان، پرداخت و افزود: تمرکززدایی، اعتماد و همچنین اعطای مسؤولیت به سطوح محلی، تغییر رویکرد از سرفصل محوری به مسأله محوری، بنا بر ملاحظه انضمامی بودن آموزش، همگامی بین آموزش و پرورش و دانشگاه در راستای پرورش معلمانی نقاد و پرسشگر و توجه به ورودی ها و خروجی های دانشگاه از نظر صلاحیت معلمی، برای انتقال تجربه دانشگاه به کلاس درس، از جمله با هم نگری هایی است  که می تواند در راه اعتلای دانشگاه فرهنگیان، نقش مؤثری داشته باشد.

ادامه نوشته

زمان انتخاب واحد دانشجویان ورودی91

در آیین تکریم و معارفه ی سرپرستان پردیس های علامه طباطبایی(ره) و بنت الهدی صدر بوشهر؛

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری: استقلال فکری، نشانه آزادی و استقلال تربیتی است

آیین تکریم و معارفه ی سرپرستان پردیس های علامه طباطبایی(ره) و بنت الهدی صدر بوشهر، روز شنبه 12/11/92، با حضور دکتر موسی پور، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان؛ حصیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ حجت الاسلام و المسلمین دشتی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان و جمع کثیری از مدرسان و کارکنان پردیس های استان در سالن آمفی تئاتر پردیس علامه طباطبایی(ره) بوشهر، برگزار شد. در ابتدای این مراسم، غلامعلی زارعی و شهلا شاکر درگاه، سرپرستان قدیم پردیس های استان، خدمت در دانشگاه فرهنگیان را از افتخارات بی بدیل خود در عرصه ی علم و تربیت دانستند و برای سرپرستان جدید پردیس ها آرزوی موفقیت کردند.

 در این جلسه، دکتر موسی پور، ضمن سخنانی، با اشاره به نقش تحول اندیشه ی مسؤولان پردیس ها در تبلور اندیشه ی دانشجو معلمان، استقلال فکری را بیانگر آزادی و استقلال تربیتی دانست.

در بخش پایانی این آیین، دکتر اکبر مولایی و دکتر مریم کیانی، سرپرستان جدید دو پردیس نیز، به بیان اهداف و برنامه های پیش رو پرداختند و سپس،  احکام و میثاق نامه سرپرستان این دو پردیس، به آنان اعطا شد.

دهه فجر مبارک


عکسهای ویژه دهه فجر 22 بهمن

بومی گزینی در استخدام ها


شکیل کارگروه "استخدام نیروهای بومی" در آموزش و پرورش


77-1.gif

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتقاء کیفیت از نکات مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی زرافشان در جمع مدیران متوسطه شهرستان کهنوج، با اشاره به اینکه سیاست دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش، ذیل سند تحول بنیادین است، افزود: سند تحول بنیادین باید عملیاتی و اجرایی شود و موقعیت شناسی و ارتقاء کیفیت از نکات کلیدی و مهم این سند است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بر اساس سند تحول بنیادین، مدارس کانون تحول هستند، افزود: مدیران مدارس رهبران آموزشی، و مدرسه کانون آموزش محله محسوب می‌شود.

زرافشان با تاکید بر اینکه بومی گزینی باید از استانی به جزئی تبدیل شود، یادآور شد: امیدواریم کمبود نیرو را با استفاده از دوره‌های کوتاه مدت یکساله و مهارت آموزی تامین کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، به استخدام نیروهای بومی اشاره و اظهار کرد: به همین منظور کارگروهی تشکیل شده که نیروهای هر شهرستان را بتوانیم از همان شهرستان انتخاب کنیم که این امر می‌تواند مشکل کمبود نیرو را حل کند.

وی به بازنگری اساس نامه پژوهشسراها اشاره و تاکید کرد: پژوهشسرای کددار را از 300 پژوهسرا در حال حاضر به 400 پژوهشسرا افزایش خواهیم داد و خدمات پژوهشسراها، تمام دوره‌های تحصیلی را شامل شود.

گفتنی است؛ معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در ادامه با خانواده شهید شهسواری دیدار و از آنان تجلیل کرد.


منبع:      

http://www.testazmoon.com